عصر خودرو

مدیرعامل بانک مسکن خواستار افزایش سرمایه این بانک شد

عصر بازار: مدیرعامل بانک مسکن، افزایش سرمایه این بانک را بسیار ضروری دانست و گفت: حجم بالای مطالبات، منابع مالی بانک ها را در تنگنای زیادی قرار داده است.

مدیرعامل بانک مسکن خواستار افزایش سرمایه این بانک شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدهاشم بت شکن عصر سه شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه تامین مالی از طریق مدیریت دارایی ها بین بانک مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید، افزود: بدهی های دولت به بانک ها، مطالبات معوق و عدم بازپرداخت تسهیلات در تامین منابع مالی بانک ها محدودیت زیادی را به وجود آورده است.
    وی اظهار داشت: پس از سال ها فعالیت هم اکنون سرمایه بانک مسکن حدود 700 میلیارد تومان است در حالی که با تجدید دارایی ها باید سرمایه این بانک به دو تا سه هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
    مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به وظایف توسعه ای این بانک خواستار توجه دولت به افزایش سرمایه این بانک شد و گفت: با توجه به گردش مالی تسهیلات پرداختی این بانک، بانک مسکن در ردیف سومین بانک بزرگ کشور قرار گرفته و برای انجام این وظیفه مهم افزایش سرمایه آن ضروری است.
    وی با اشاره به حضور فعال بانک مسکن در بازار سرمایه کشور، اظهار داشت: ارائه راهکارهای خلاقانه در بازار سرمایه برای تامین منابع مالی مورد نیاز در حوزه مسکن و شهرسازی می تواند حضور بانک مسکن را در این بازار بیش از پیش تقویت کند.
    وی با اشاره به امضا قرارداد یک هزار میلیارد تومانی بین گروه مالی بانک مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید با هدف تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح های زیربنایی و روبنایی در شهر جدید پردیس، گفت: ماموریت راهبردی بانک مسکن تامین منابع مالی حوزه مسکن و شهرسازی است و بانک یادشده آمادگی تامین مالی هرگونه منابع از طریق بازار سرمایه در این حوزه را دارد.
    مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن در این مراسم گفت: معمولا خدمات بانکی در بازار پولی و خدمات غیربانکی در بازار سرمایه انجام می شود و گروه مالی بانک مسکن نیز با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه می تواند منابع مالی برخی از پروژه های مسکن و شهرسازی را تامین کند.
    مصطفی ازگلی اظهار داشت: تاکنون گروه مالی بانک مسکن در بازار سرمایه 200 هزار میلیارد ریال برای تامین منابع مالی اقدام کرده است و طی دو ماه گذشته که فعالیت خود را در این بازار آغاز کرده، صندوق زمین و ساختمان را نیز عرضه کرده که 15 درصد نیز از اهداف خود در این بخش جلوتر است.
    وی از برنامه این گروه مالی برای تشکیل چند صندوق تامین منابع مالی در بازار سرمایه خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری در صددیم 10 صندوق را در بورس اوراق بهادار عرضه کنیم.
    وی تاکید کرد: عرضه اوراق بهادار در بازار سرمایه کشور در دستور اقدام قرار گرفته تا بتوانیم با ارائه راهکارهای مناسب منابع مالی مورد نیاز را در حوزه ساخت و ساز از طریق این بازار تامین کنیم.
    وی تصریح کرد: ارائه راهکارهای نوآورانه با استفاده از ظرفیت های اقتصادی در بازار سرمایه برای ما اهمیت زیادی دارد و در این راستا تامین مالی ساختارهای سازمان یافته در برخی از کشورهای منطقه مورد مطالعه قرار گرفته تا بتوانیم از طریق بازار سرمایه منابع مالی بیشتری را جذب کنیم.
    وی اظهار داشت: مدیریت دارایی ها در بازار سرمایه اهمیت زیادی دارد و این مساله می تواند علاوه بر دارایی های مادی در بخش دارایی های معنوی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
    وی با اشاره به امضای این قرارداد، گفت: بسیاری از پروژه های زیربنایی و روبنایی به علت کمبود منابع مالی در شهر جدید پردیس متوقف مانده بود که به نظر می رسد بتوانیم با امضای این قرارداد و مدیریت دارایی های آن ارزش افزوده بیشتری را در شکل گیری این شهر فراهم کنیم.
    با حضور وزیر راه و شهرسازی تفاهمنامه تامین مالی از طریق مدیریت دارایی ها بین بانک مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید عصر روز سه شنبه به امضا رسید.

    برچسب ها