عصر خودرو

سقوط بی سابقه شاخص اصلی بورس عربستان ادامه دارد

عصر بازار- در ابتدای معاملات روز یکشنبه بورس عربستان سعودی، شاخص اصلی با کاهش ۳.۱ درصدی مواجه شد و روی ۵ هزار و ۴۴۸ واحد بسته شد.

سقوط بی سابقه شاخص اصلی بورس عربستان ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سهام معادن عربستان سعودی 4.6 درصد، سهام گروه گردشگری «الطیار للسفر» 6.8 درصد، سهم شرکت پتروشیمی «بتروکیم» 9.8 درصد کاهش یافت.

    افزایش چالش های اقتصادی عربستان سعودی به ویژه کسری بودجه چشمگیر، طی ماه های گذشته بر تکاپوی رهبران ریاض برای برون رفت از تنگناهای مالی پیش روی این کشور افزوده است. افزایش هزینه های نظامی عربستان در جنگ یمن و کاهش چشمگیر درآمدهای نفتی از مهمترین دلایل بروز این تنگناها بوده است.

    بنابر اعلام رویترز کاهش شاخص اصلی بورس عربستان که از مارس 2011 به این سو بی سابقه گزارش شده، از دید کارشناسان نتیجه سیاست های ریاضتی سعودی است که مستقیما رشد اقتصادی را از خود متاثر کرده است. عبدالحمید العمری کارشناس اقتصادی عربستان سعودی در این باره گفته است احتمال افزایش فشارهای بیشتر به بازار سرمایه عربستان وجود داردو  با اعلام نتایج مالی مردم سرمایه گذاری های خود را بازبینی خواهند کرد و انتظار می رود که با پایان سال جاری میلادی و در سه ماهه اول سال 2017 تهدیدهای بیشتری را شاهد باشیم.

    نتایج یک نظرسنجی انجام شده از سوی رویترز روز پنجشنبه گذشته نشان داد که مدیران صندوق های سرمایه گذاری خاورمیانه ای نگاهی منفی به وضعیت سهام عربستان سعودی حداقل در سه ماهه آینده دارند و این موضوع را ناشی از سیاست ها و تدابیر ریاضتی ریاض می دانند.

    برچسب ها