عصر خودرو

کارشناس هندی:

بندر چابهار،ایران را به بازیگر مهم در جهان تبدیل می کند

عصر بازار- کارشناس امور راهبردی هند با اشاره به اهمیت طرح توسعه بندر چابهار اظهار کرد اجرای موفقیت آمیز طرح توسعه بندر چابهار، ایران را به بازیگر مهم نه تنها در غرب و مرکز آسیا بلکه در جهان تبدیل می کند.

بندر چابهار،ایران را به بازیگر مهم در جهان تبدیل می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، گوتام موکرجی با بیان اینکه ایران بیشترین استفاده را از طرح توسعه بندر چابهار می برد تصریح کرد فعال شدن بندر چابهار می تواند به تقویت نقش و قدرت منطقه ای ایران در خلیج فارس ،دریای عمان و اقیانوس هند، کمک کند.
    وی تصریح کرد سرمایه گذاری و حضور طولانی مدت هند در چابهار ، می تواند به ایران در مهار نفوذ عربستان در منطقه کمک کند.
    ستون نویس روزنامه های معتبر هند ، طرح توسعه بندر چابهار را اقدامی جسورانه ایران و هند دانست و تصریح کرد امضای توافقنامه توسعه بندر چابهار به نزدیکی هرچه بیشتر ایران و هند با سابقه روابط چند هزار ساله کمک خواهد کرد.
    وی با اشاره به روابط ایران و هند در دوران تحریم تصریح کرد قدرت های بزرگ با تمام تلاشی کردند، نتوانستند بر روابط ایران و هند تاثیر بگذارند.
    کارشناس امور راهبردی هند گفت دهلی نو تلاش می کند مهارت های مهندسی و طراحی خود را در توسعه بندر چابهار به نمایش بگذارد.
    وی با اشاره به مزیت های سرمایه گذاری در چابهار برای هند تصریح کرد طرح توسعه بندر چابهار زمینه حضور هند در غرب آسیا و دسترسی آسانتر به منابع نفت و گاز طبیعی ایران و انتقال کالا به آسیای میانه را فراهم می کند.
    ستون نویس روزنامه های معتبر هند با اشاره به نقش بندر چابهار در عمران و آبادانی افغانستان اظهار کرد با فعال شدن بندر چابهار زمینه دسترسی افغانستان به آب های آزاد و توسعه تجارت بین این کشور فراهم می شود.
    وی تصریح کرد ایران همواره نقش مثبت در عمران و آبادانی افغانستان ایفا کرده و همکاری ایران و هند در افغانستان می تواند بخش زیادی از مشکلات این کشور را برطرف کند.
    کارشناس راهبردی هند خاطرنشان کرد مردم افغانستان اعتماد زیادی به ایران و هند به واسطه نقش مثبت این دو کشور دارند.
    وی مشارکت همه گروههای افغان در برقراری صلح و ثبات در افغانستان را ضروری دانست و تصریح کرد دولت افغانستان باید همه گروهها و احزاب سیاسی این کشور را برای حل بحران این کشور سهیم کند.
    'موکرجی' گفت باید افراد جنگ طلب و افراطی در افغانستان به جای اقدامات خشونت آمیز،به فرآیند سیاسی برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان بپیوندند.
    وی تصریح کرد افغانستان یکی ازغنی ترین کشورها از نظر معادن است که با برقراری آرامش می توان از آن برای عمران و آبادانی این کشور استفاده کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو