عصر خودرو

در جلسه هیات دولت تصویب شد؛

پرداخت ۷ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به کشاورزان

الزام ۴۰ شرکت دولتی به حسابرسی عملیاتی

عصر بازار- هیات دولت در جلسه خود به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهور تصویب کرد که بدهی دولت به کشاورزان تا سقف ۷۰ هزار میلیارد ریال، تسویه و پرداخت شود.

پرداخت ۷ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به کشاورزان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در این جلسه که عصر یکشنبه برگزار شد، به وزارت کشاورزی اجازه داده شد بابت بدهی ها و تعهدات مربوط به خریدهای تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی از طریق نهاد مالی نسبت به انتشار حداکثر 70 هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه و یا سایر اوراق اسلامی با سررسید تا پنج سال اقدام و منابع مالی تجهیز شده را صرف بازپرداخت بدهی های مذکور کند.

    هیات دولت همچنین در این جلسه، مبلغ 80 میلیارد ریال بابت تامین هزینه های ساماندهی، پشتیبانی و بیمه زائران مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی اختصاص داد.

    در ادامه این جلسه، هیات وزیران براساس قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، 40 شرکت دولتی را در مرحله دوم ملزم به انجام حسابرسی عملیاتی کرد.

    دولت این اقدام را در راستای افزایش صرفه اقتصادی، کارایی و اثربخشی و افزایش قابلیت اعتماد گزارش های مالی شرکتهای دولتی انجام می دهد.

    صدور مجوز مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه های معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری لبنان، از دیگر مصوبات جلسه هیات وزیران بود.

    دولت همچنین لایحه موافقتنامه تاسیس دالان حمل و نقل و گذر بین المللی بین دولت های جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند (موافقتنامه چابهار) را به تصویب رساند.

    برچسب ها