عصر خودرو

پیشنهاد جدید نفتی تهران به اسلو؛

اولین ناوگان حمل LNG ایران با مشارکت نروژ راه می‌افتد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از آمادگی ایران برای همکاری با شرکت‌های نروژی برای حمل محموله‌های LNG خبر داد و گفت: امکان همکاری دو کشور در صنعت سوخت‌رسانی دریایی (بانکرینگ) هم وجود دارد.

اولین ناوگان حمل LNG ایران با مشارکت نروژ راه می‌افتد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرکت ملی نفتکش، علی اکبر صفایی در دیدار با «دیلک آیهان» معاون وزیر صنعت، تجارت و ماهیگیری نروژ با بیان اینکه با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) زمینه‌های همکاری بیشتری میان ایران و نروژ فراهم شده است، گفت: هم اکنون شرکت ملی نفتکش ایران، با تعداد زیادی از شرکت‌های نروژی در حوزه تامین قطعات و تجهیزات کشتی، بیمه، رده‌بندی و کلاس همکاری دارد و امیدواریم همکاری با نروژی‌ها گسترش یابد.

    مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به وجود حجم عظیم ذخایر گاز طبیعی در کشور، تصریح کرد: بر این اساس ایران برنامه گسترده ای برای تولید و صادرات گاز دارد.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شرکت ملی نفتکش ایران آمادگی دارد تا با شرکت‌های نروژی در حمل محموله‌های ال‌ان‌جی همکاری کند، اظهار داشت: سوخت رسانی دریایی از دیگر زمینه‌های همکاری با شرکت‌های نروژی است.

    «دیلک آیهان» معاون وزیر صنعت، تجارت و ماهیگیری نروژ هم در این دیدار از آمادگی نروژ برای گسترش همکاری‌ها با شرکت ملی نفتکش ایران در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: نروژ آماده افزایش همکاری‌ با شرکت ملی نفتکش ایران در بخش‌های تامین قطعات کشتی، رده‌بندی، کلاس و حوزه‌های مربوط به حمل و نقل دریایی است.

    این مقام ارشد دولت نروژ با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های‌ دریایی و کشتیرانی نروژ به گسترش همکاری‌ها با شرکت ملی نفتکش ایران، تاکید کرد: افزون بر حوزه‌های یادشده، آمادگی داریم با شرکت ملی نفتکش ایران در زمینه پروژه‌های ال‌ان‌جی و کشتی‌های «ال‌ان‌جی بر» همکاری کنیم.

    «دیلک آیهان» معاون وزیر صنعت، تجارت و ماهیگیری نروژ را در این دیدار، مسئول سازمان بنادر و دریانوردی نروژ، مدیرعامل اتحادیه مالکان کشتی این کشور، مدیران شرکت‌های کشتیرانی و دریایی بزرگ و مهم نروژ، مقام‌های موسسه کلارکسون و مسئولان فدراسیون صنایع نروژ و جمعی دیگر از مسئولان دریایی این کشور همراهی می‌کردند.

    برچسب ها