عصر خودرو

جزئیات ۱۵ درخواست سرمایه‌گذاری

جای خالی میادین مشترک اولویت‌دار در مذاکرات نفتی با خارجی‌ها

عصر بازار- عمده مذاکرات خارجی این روزهای شرکت ملی نفت ایران حول محورهای میادین درخواستی شرکت های خارجی انجام می شود و جای خالی میادینی چون فروزان، لایه نفتی پارس جنوبی، فرزاد A ، آرش و ... که جزو میادین مشترک با اولویت بالای توسعه هستند در مذاکرات خالی است.

جای خالی میادین مشترک اولویت‌دار در مذاکرات نفتی با خارجی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از تأیید متن کلی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران در هیئت تطبیق مصوبات دولت با مقررات در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ این مدل قراردادی، مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و شرکت های خارجی سرعت گرفته و درخواست هایی برای سرمایه گذاری در میادین نفتی و گازی ایران با مدل IPC از سوی شرکت های خارجی به ایران ارائه شده است.

    طبق گفته «علی کاردر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، امضای نخستین قرارداد نفتی ایران با مدل IPC پایان مهرماه و با واگذاری توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی کلید می خورد. همچنین به گفته «بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران، در گام نخست اجرای IPC پانزده میدان در لیست معرفی به شرکت های خارجی قرار گرفته اند.

    تا امروز درخواست های متعددی برای گرفتن پروژه های نفتی و گازی ایران از سوی شرکت های خارجی ارائه شده که جدی ترین این درخواست ها در قالب 15 عنوان در جدول زیر آورده شده است.

    عمده مذاکرات خارجی این روزهای شرکت ملی نفت ایران نیز حول محورهای همین میادین درخواستی شرکت های خارجی انجام می شود و جای خالی میادینی چون فروزان، لایه نفتی پارس جنوبی، فرزاد A ، آرش و ... که جزو میادین مشترک با اولویت بالای توسعه هستند در مذاکرات خالی است.

    برچسب ها