عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

صادرات سنگ آهن مصداق خام فروشی است

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : استخراج سنگ آهن و صادرات آن بدون فرآوری مصداق خام فروشی است که با اجرای سیاست های لازم از سوی این وزارتخانه اکنون میزان آن کاهش یافته است .

صادرات سنگ آهن مصداق خام فروشی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سیدمحمود نوابی امروز(شنبه) در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی در محل مصلی به خبرنگاران اظهار داشت: فعالان بخش معدن باید به جای صادرات مواد خام معدنی در اندیشه فرآوری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر باشند تا علاوه بر رونق تولید در کشور ایجاد اشتغال لازم شود.
    وی افزود: دست اندرکاران معادن سنگ آهن پس از استخراج سنگ، باید آن را به کنسانتره، سپس گندله و در نهایت به تولید شمش برسانند که به این ترتیب با چرخه یادشده، درآمد بیشتری برای کشور رقم خواهند زد.

    ** بازگشت 7500 واحد تولیدی به چرخه فعالیت
    به گفته رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، دولت در چارچوب تامین مالی برای هفت هزار و 500 واحد تولیدی که با توقف تولید روبرو شده بودند، بازگشت آنها به چرخه تولید را برنامه ریزی و به این ترتیب زمینه رونق فعالیت آنها را فراهم کرد.
    وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از این اعلام کرد: امسال برنامه بازگشایی هفت هزار و 500 واحد تعطیل و نیمه فعال برنامه ریزی شده که بسیاری از آنها در مدت هفت تا هشت سال قبل تعطیل شده اند.
    پارسال نیز دولت بیش از 800 واحد تعطیل شده در شهرک های صنعتی کشور را باردیگر راه اندازی کرد.

    ** بازنگری در سیاست اخذ مالیات
    نوابی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره سیاست های مالیاتی نیز گفت: سازمان امور مالیاتی در شرایط رکودی باید با تولید همراهی داشته باشد.
    وی گفت: کشورهای پیشرفته جهان نیز بسیاری از برنامه های عمرانی و توسعه ای خود را بر پایه منابع درآمدی مالیاتی متمرکز می کنند اما اکنون شرایط به گونه ای است که تولیدکنندگان به حمایت و پشتیبانی در این شرایط نیازمندند.
     پنجمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران از امروز تا 12 مهرماه جاری در محل مصلی امام خمینی(ره) به کارخود ادامه می دهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو