عصر خودرو

سفیر فنلاند در ایران:

رئیس جمهوری فنلاند آبان ۹۵ به ایران سفر می کند

عصر بازار- سفیر جمهوری فنلاند در ایران گفت: سائولی نینیستو، رئیس جمهوری فنلاند آبان سال ۹۵ به منظور ایجاد زمینه برای افزایش ارتباطات دوجانبه در تمام حوزه ها، به ایران سفر می کند.

رئیس جمهوری فنلاند آبان ۹۵ به ایران سفر می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ایرنا، هاری کِمراینِن افزود: رئیس جمهوری فنلاند به همراه هیات های تجاری و دیگر هیات های این کشور، به ایران سفر می کند و با این سفر موقعیت های تجاری بسیار خوبی برای 2 کشور به وجود می آید.

    در تیر سال 95 وزیر امور خارجه ایران با حضور در کاخ ریاست جمهوری فنلاند، ضمن گفت و گو با سائولی نینیستو رئیس جمهوری این کشور، دعوتنامه رسمی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان از رئیس جمهوری فنلاند را تقدیم سائولی نینیستو کرد.
    سفیر جمهوری فنلاند در ایران افزود: همایش صنعت چوب و کاغذ در آینده ای نزدیک در ایران برگزار می شود و 15 کارخانه برتر تولید چوب کشورهای مختلف به ایران سفر خواهند کرد که این همایش می تواند بسترهای لازم برای ارتباط بین ایران و دیگر کشورها را فراهم کند.
    سفیر جمهوری فنلاند در ایران هدف از سفر خود به سمنان را آشنایی با ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در این استان و بسترسازی مناسب برای وارد کردن فناوری روز فنلاند به ایران و سمنان عنوان کرد.
    وی، کشور فنلاند را کشوری با قابلیت های متنوع و پیشتاز در زمینه فناوری روز نامید و افزود: کشور سنگاپور از فناوری آسانسور و کشورهای آرژانتین و برزیل از فناورهای کشاورزی فنلاند استفاده می کنند.
    کِمراینِن اظهار کرد: فنلاند در سالهای گذشته در تولید تلفن همراه پیشتاز بود، اما در حال حاضر این حوزه تعطیل شده است و هم اکنون فعالیت اصلی این کشور در زمینه شبکه و ساخت تجهیزات پزشکی است.
    سفیر جمهوری فنلاند در ایران، دیگر فناوری روز این کشور را ماشین آلات، تجهیزات روز بسته بندی میوه و سبزیجات، تجهیزات تصفیه فاضلاب و پساب برای مبارزه با آلودگی معرفی کرد.
    وی افزود: کشور فنلاند شاید روی نقشه کوچک باشد، اما از لحاظ تجاری بسیار بزرگ است.
    وی با بیان اینکه سمنان در ایران نقش بسیار مهمی در تجارت دارد، افزود: آثار و سکه های گذشته این استان نشان دهنده علاقه و فعالیت نیاکان سمنانی به تجارت بین المللی است.
    وی اظهار کرد: در گذشته راه ابریشم اروپای غربی را به چین متصل کرده بوده و سمنان در میانه این راه قرار دارد و در حال حاضر این موقعیت جغرافیایی فرصت بسیار خوبی برای این استان است.
    هاری کِمراینِن، سفیر جمهوری فنلاند در ایران، برای سومین بار به سمنان سفر کرده است و این سفر 2 روزه است.

    برچسب ها