عصر خودرو

تولید فولاد در چین افزایش خواهد داشت؟

عصر بازار- در حالی که سیاست های کاهش ظرفیت تولید فولاد در حال اجراست، به نظر می رسد تولید فولاد خام چین نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

تولید فولاد در چین افزایش خواهد داشت؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، بین ژانویه تا آگوست سال جاری میلادی تولید فولاد چین 0.1 درصد افت سالانه داشت و 536 میلیون و 320 هزار تن ثبت شد. اما از ماه مارس میزان تولید رشد داشت و افزایش قیمت ها از ماه مارس باعث شد تولید کارخانه ها افزایش یابد.

    از سر گیری سیاست های حمایتی دولت چین از صنعت فولاد باعث افزایش قیمت در بازار داخلی و صادراتی شد و حاشیه سود فولادسازان چینی را به میزان چشمگیری بالا برد. با مشاهده افزایش بازدهی، کارخانه ها تولید را بالا بردند تا نهایت بهره را از فضای مثبت بازار ببرند و در سه ماه دوم سال، سرمایه گذاری ثابت در صنعت فولاد چین به 6.4 میلیارد دلار رسید که مشابه اوج سال های 2012 و 2013 بود.

    گرچه چین اظهار می کند در حال کاهش ظرفیت تولید فولاد است ولی امسال در واقع هیچ خط تولید کارآمدی تعطیل نشده و همه خطوط تولیدی که پیش از این غیر فعال بودند مجددا در حال تولید هستند و این روند احتمال کاهش قیمت جهانی فولاد را به همراه خواهد داشت.

    برچسب ها