عصر خودرو

میخکوب شدن قیمت آلومینیوم

عصر بازار: به گفته چند تن از فعالان بازار فلزات، کاهش قیمت آلومینیوم در چند وقت اخیر به دلایل زیادی مربوط می‌شود که مهمترین آنها کاهش قیمت در بازارهای جهانی است.

میخکوب شدن قیمت آلومینیوم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس گزارشی از سایت WWW.LME.COM بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت آلومینیوم در چند وقت اخیر روند نزولی داشته و با کاهش قمیت نیز مواجه شده است و به گفته فعالان، این روند نزولی تا یک ماه آینده ادامه‌دار خواهد بود و بعد شاهد ثابت ماندن قیمت این فلز خواهیم بود.

    در همین زمینه محسن زرگریان، مدیرعامل شرکت تفلون جنوب در مورد کاهش قیمت آلومینیوم در چند وقت اخیر گفت: از دلایل علت کاهش قیمت آلومینیوم می‌توان به قیمت بازار جهانی، نوسان قیمت بورس و عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار ایران و جهان اشاره کرد.

    او ادامه داد: قیمت فلزات پایه کلاً در یک چند وقت اخیر با افت قیمت مواجه بوده است و آلومینیوم هم در یک ماه گذشته روند رو به نزولی را طی کرده و قیمت این فلز مانند تمام فلزات پایه به کف قیمت خود نیز رسیده است.

    زرگریان در ادامه افزود: پیش‌بینی من برای قیمت آلومینیوم در یک ماه آینده این است که قیمت‌ این فلز ثابت خواهد ماند، چرا که قیمت آلومینیوم به کف قیمت خود رسیده است و اگر تغییر قیمتی در این فلز ایجاد شود، روند قیمت‌ آلومینیوم نزولی خواهد بود.

    در همین زمینه مهدی یونسی مشاور فروش شرکت آلومینیوم در مورد علت کاهش آلومینیوم گفت:  کاهش قیمت این فلز به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله می‌توان به کاهش‌ قیمت بازارهای جهانی، کسادی بازار داخل و عدم تعادل عرضه و تقاضا دانست.

    او ادامه داد: در بازار عرضه بسیار زیاد است و تقاضا پایین و این امر باعث کاهش قیمت آلومینیوم شده است. ازطرفی دیگر قیمت بازار جهانی نیز افت کرده است که این امر هم از دلایل کاهش قیمت آلومینیوم نیز است.

    یونسی در ادامه افزود: در یک ماه گذشته ما در بورس بیش از 15 درصد حق رقابت داشتیم که در حال حاضر این امر دیگر میسر نیست.

    او در ادامه مثالی زد و گفت: مثلاً ما 2500 تن عرضه آلومینیوم داریم ولی 500 تن این فلز ما اضافه می‌آید این همان دلیل عرضه و تقاضاست که به شما عرض کردم.

    پیش‌بینی یونسی در مورد آینده قیمت آلومینیوم این است که قیمت‌ها ثابت خواهد ماند و در یک ماه آینده تغییری قیمت رخ نخواهد داد.

    در همین راستا آریا صادق‌نیت حقیقی، دبیر کل سندیکان صنایع آلومینیوم، درباره علت کاهش قیمت آلومینیوم در چند وقت اخیر گفت: علت کاهش قیمت آلومینیوم افت قیمت بازارهای جهانی، افت بورس کالای ایران و افت بورس فلزات جهانی یا همان سایت WWW.LME است.

    حقیقی در مورد پیش‌بینی قیمت آلومینیوم نیز اشاره‌ای کرد و گفت: در یک ماه آینده قیمت‌ها ثابت خواهد ماند و روند کاهشی و افزایشی نخواهیم داشت.

    برچسب ها