عصر خودرو

ایران در یک قدمی پیوستن به اتحادیه اوراسیا

عصر بازار- جانشین کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه گفت که ایران در یک قدمی پیوستن به اتحادیه اوراسیا قرار دارد.

ایران در یک قدمی پیوستن به اتحادیه اوراسیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ، مهدی محتشمی روز جمعه در نشست مشترک تخصصی بررسی مشکلات توسعه صادرات محصولات کشاورزی مازندران در ساری افزود : با الحاق جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه ارواسیا ، بخش زیادی از مشکلات صادرکنندگان به خصوص تعرفه گمرکی برای صادرات کالا به کشورهای عضو حل می شود.
    وی ادامه داد : بیشتر کشورهای عضو اتحادیه ارواسیا به خصوص روسیه ، بلاروس و ارمنستان از اعضای اصلی این اتحادیه با الحاق ایران موافق هستند.
    جانشین کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و روسیه گفت که اگرچه به صفر رساندن تعرفه گمرکی بین ایران و روسیه از مطالبات صادرکنندگان است، ولی این کار بدون موافقت اتحادیه ارواسیا امکان پذیر نیست.
    ** آذر ماه ، دومین اجلاسیه ایران و روسیه در تهران
    محتشمی همچنین اعلام کرد که دومین اجلاسیه ایران و روسیه آذر ماه در تهران برگزار می شود.
    وی اضافه کرد : در این نشست نیز برای کاهش تعرفه گمرکی بین ایران و روسیه رایزنی خواهد شد.
    نشست تخصصی بررسی مشکلات صادرات محصولات کشاورزی مازندران به روسیه امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساری برگزار شد.
    محمود واعظی ریاست کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه را بر عهده دارد و در عین حال جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در مازندران است .
    اتحادیه اقتصادی اوراسیا ( Eurasian Economic Union ) از ابتدای ژانویه سال 2015 میلادی فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد .
    این اتحادیه در حال حاضر از کشورهای روسیه ، بلاروس ، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.
    مجموع مساحت کشورهای این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومترمربع، جمعیت آن ها بیش از 180 میلیون نفر است .
    با تشکل این اتحادیه ، بازار بزرگی در چارچوب قوانین سازمان تجارت جهانی ایجاد می شود، تجارت میان اعضا بهبود می یابد و تسهیلات بسیاری را در این زمینه برای کشورهای عضو به ارمغان می آورد.
    در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام کرده اند.
    اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده اند که سیاست مشترکی درزمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.
    روسیه، بلاروس و قزاقستان، سه کشور پایه گذار پیمان اقتصادی اوراسیا پیش ا زاین اتحادیه گمرکی اوراسیا را در سال 2010 بنیان نهاده بودند. با عملیاتی شدن اتحادیه اقتصادی اوراسیا، مبادلات تجاری میان کشورهای عضو با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

    برچسب ها