عصر خودرو

خرید تضمینی محصولات، موثرترین ابزار حمایتی برای رونق کشاورزی است

عصر بازار- - نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: خرید تضمینی محصولات زراعی و باغی از کشاورزان، موثرترین ابزار حمایتی دولت برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشاورزی است.

خرید تضمینی محصولات، موثرترین ابزار حمایتی برای رونق کشاورزی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد کاظمی شامگاه پنجشنبه در هفتمین جشنواره شیره پزی ملایر در روستای هدف گردشگری مانیزان با اشاره به نطق اخیر خود در مجلس شورای اسلامی در خصوص خرید تضمینی انگور و دیدار با وزیر جهاد کشاورزی افزود: در راستای رفع مشکلات بخش کشاورزی و باغداری فعالیت های خوبی صورت گرفته چراکه زحمت باغداران نباید هدر برود.
    وی تاکید کرد: با این اعتقاد و احساس مسئولیت که باید دولت در صدد خرید تضمینی و یا پرداخت یارانه به باغداران باشد، حرکت خود را آغاز کردیم و در این زمینه به نتایج مثبتی خواهیم رسید.
    عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی مجلس افزود: با توجه به اینکه بیش از 23 هزار خانوار باغدار با جمعیتی بالغ بر 115 هزار نفر معادل 30درصد جمعیت این شهرستان به صورت مستقیم از طریق باغداری امرار معاش می کنند و بیش از یک هزار نفر در صنعت فرآوری این محصول مشغول به کار هستند، اما خرید و فروش و صادرات انگور و کشمش ملایر همچنان دچار نوسان است.
    کاظمی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی انگور متناسب با هزینه های تولید نیست گفت: در دیدار اخیر با وزیر جهاد کشاورزی، درخواست کتبی نمایندگان ملایر را مبنی بر توسعه مرکز تحقیقات انگور و کشمش و ثبت جهانی انگور ملایر ارائه کردیم و همچنین دکتر حجتی بر حمایت از کشاورزان و باغداران تاکید داشتند .
    وی در ادامه با بیان اینکه مردم صاحبان این نظام و انقلاب هستند، باید آنها را در حفظ سنت ها و آیین هایشان یاری دهیم و به این سنت ها و آیین ها احترام بگذاریم و در همه مسیرهایی که در پیشرفت و توسعه کشور برداشته می شود مردم را مشارکت دهیم.
    کاظمی با تاکید بر اینکه دین و آیین ما با برگزاری جشن و شادمانی هیچ منافاتی ندارد افزود: بزرگان دین ما به هیچ عنوان جشن و شادمانی را در طول ایام سال رد نکرده اند و سرور در قلب مومن آیینه ای برای تلاش و پیشرفت است.
    وی با تقدیر از سازمان میراث فرهنگی استان و شهرستان و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره بیان کرد: به طور حتم رونق گردشگری و طبیعت گردی در این شهرستان و به دنبال آن درآمدزایی و ایجاد اشتغال پایدار، نیازمند برنامه ریزی آینده نگر و همدلی و حرکت جمعی است.
    کاظمی .
    نماینده مردم ملایر در خانه ملت رسیدگی به نیازهای روستاییان را از اولویت های نمایندگان مجلس دانست و ابراز امیدواری کرد: روستای مانیزان همچنان مرکز شیره و باسلق باشد و هر سال جشن شیره پزی باشکوه تر برگزار شود و مردم را به شادمانی فرا بخوانیم.
    هفتمین جشنواره شیره پزی ملایر شامگاه پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، گردشگران داخلی و خارجی و اقشار مختلف مردم در روستای هدف گردشگری مانیزان برگزار شد.
    آیین شیره پزی ملایر دارای قدمتی حدود 700 سال است که روستای مانیزان به عنوان روستای هدف گردشگری استان همدان مقصد برگزاری این جشنواره برای هفتمین سال متوالی است.
    شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر و تولید سالیانه 240 هزار تن انگور در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

    برچسب ها