عصر خودرو

وزیر تجارت استرالیا مذاکراتش در ایران را مثبت ارزیابی کرد

عصر بازار- وزیر تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری استرالیا روز پنجشنبه در بیانیه ای، مذاکراتش را در تهران و با 'دولت و نهادهای تجاری ایران' مثبت ارزیابی کرد و به تشریح جزئیات سفر خود پرداخت و اعلام کرد که استرالیا مناسبات تجاری خود با ایران را تجدید کرد.

وزیر تجارت استرالیا مذاکراتش در ایران را مثبت ارزیابی کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'استیو چیوبو' وزیر تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری استرالیا که در راس یک هیات تجاری و اقتصادی به تهران سفر کرده است با صدور بیانیه ای در تارنمای رسمی این وزارتخانه، اعلام کرد: من در یک ماموریت تجاری با هدف شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و صادراتی برای استرالیا، دفتر تجاری استرالیا(آسترید) در تهران را افتتاح کردم.

    وی تصریح کرد: دفتر آسترید در تهران که از سال 2010 به این سو تعطیل شد، نقش مهمی در کمک به بازرگانان استرالیایی برای شناسایی بازار ایران ایفا خواهد کرد.

    این وزیر استرالیایی تصریح کرد: در جریان سفرم، استرالیا یک یادداشت تفاهم همکاری با ایران در زمینه تجارت و سرمایه گذاری امضا کرد که می تواند درهای ایران را به روی بازرگانان استرالیایی که به دنبال فرصت های جدید هستند باز کند.

    'این یادداشت تفاهم چارچوب همکاری ها را برای تعمیق و توسعه مناسبات اقتصادی و همچنین شناسایی چند بخش از جمله کشاورزی و مواد غذایی، منابع و انرژی، سلامت، مدیریت آب و آموزش را به عنوان بخش های دارای اولویت ایجاد می کند.'

    'استیو چیوبو' اعلام کرد: پس از رفع تحریم هایی که ایران را از انجام تجارت و سرمایه گذاری با بسیاری از کشورهای جهان از جمله استرالیا منع می کرد، اکنون ایران در حال پیوستن به اقتصاد جهانی است. من متعهد هستم نسبت به حمایت از بازرگانان استرالیایی برای حضور در بازار پیچیده ایران اطمینان حاصل کنم.

    وزیر تجارت استرالیا به استقبال صنایع و دولت ایران از هیات استرالیایی اشاره کرد و تاکید کرد: تمایل شدیدی برای محصولات و خدماتی که استرالیا ارائه می کند وجود دارد.

    وی توانایی های استرالیا و نیازهای اقتصاد ایران را مکمل یکدیگر دانست و به عنوان مثال اعلام کرد مهارت های استرالیا در مدیریت آب چیزی است که ایران می تواند از آن بهره ببرد.

    وی افزود: به عنوان نشانه های اولیه از علاقه بازار ایران به محصولات استرالیایی، شرکت بلکمور - یکی از تامین کنندگان اصلی ویتامین و مکمل ها در استرالیا – قراردادی با شرکت تسنیم امضا کرد که براساس آن این شرکت مجوز توزیع محصولات بلکمور را در بازار ایران به دست آورد.

    براساس بیانیه 'استیو چیوبو' ، پس از امضای این موافقتنامه، نشست تجاری در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد و در همین حال صندوق ضمانت صادرات استرالیا با صندوق ضمانت صادرات ایران در زمینه فاینانس یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

    وی مذاکرات با 'دولت و نهادهای تجاری ایران' را مثبت ارزیابی کرد و آن را 'نشان دهنده پیشرفت های آتی در زمینه مجموعه ای از اقدامات تجاری بین دو کشور' دانست.

    استرالیا که در گذشته با تحریم های غرب علیه ایران همراه شده بود، اکنون در دوران پسابرجام تلاش دارد حضور پررنگتری در ایران به عنوان یکی از بازارهای بزرگ خاورمیانه داشته باشد.

    تجار استرالیایی که در سال های اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران از سوی کشورهای غربی رقم بسیار پایین 350 میلیون دلاری را در تجارت با کشورمان تجربه کرده اند، اکنون پس از لغو تحریم ها مصمم هستند با استفاده از ظرفیت های بازار ایران با جمعیت بیش از 80 میلیون نفر، ارزش تجارت خود را افزایش دهند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو