عصر خودرو

با تصمیم شب گذشته اوپک

کمیته تخصصی سهم میزان کاهش تولید اعضای اوپک را تعیین می‌کند

عصر بازار- در اجلاس غیررسمی اوپک شب گذشته تصمیم گرفته شد یک کمیته تخصصی از اعضای اوپک سهم تولید هر کشور را تعیین و به وزرا بدهد این تصمیم از ماه نوامبر لازم‌الاجرا خواهد بود، زنگنه تصمیم اوپک را استثنایی خواند.

کمیته تخصصی سهم میزان کاهش تولید اعضای اوپک را تعیین می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اجلاس غیررسمی اوپک شب گذشته در الجزیره پایان یافت و وزرا برای کاهش تولید به 32.5 تا 33میلیون بشکه در روز توافق کردند.

    زنگنه وزیر نفت ایران پس از اجلاس اوپک گفت: خوشحالم امروز یک تصمیم استثنایی در اوپک گرفته شد و پس از دو سال و نیم اوپک برای مدیریت بازار به اجماع رسید.

    قرار شد سقف تولید اوپک بین 32.5 تا 33 بشکه در روز تعیین و یک کمیته تخصصی متشکل از اعضا سهم هر کشور را تعیین و به وزرا بدهد.

    اجلاس رسمی غیراوپک دیشب در حاشیه پانزدهمین اجلاس وزارتی مجمع بین‌المللی انرژی برگزار شد.

    مجمع بین‌المللی انرژی از 26 تا 28 سپتامبر در الجزیره در حال برگزاری است.

    پیش از این قرار بود تولید نفت اوپک یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد که در این حالت بنا بود سهم ایران از این کاهش 100 هزار بشکه و سهم عربستان 400 هزار بشکه باشد، اما میزان کاهشی که اکنون اوپک به اجماع رسیده است حدود 500 هزار تا 700 هزار بشکه در روز است.

    زنگنه وزیر نفت پیشتر اعلام کرده بود ایران برای سقف تولید 4 میلیون بشکه در روز آمادگی دارد.همچنین وی گفته بود سهمیه‌بندی در بین اعضای اوپک باید احیاء شود؛ تصمیم جدید اوپک قرار است از ماه نوامبر اجرایی شود.

    برچسب ها