عصر خودرو

یک کارشناس بررسی کرد؛

روزهای آرام بازار مواد شیمیایی

عصر بازار: در حال حاضر جوش شیرین کالای موردتوجه بازار است که نسبت به محصولات دیگر خواهان بیشتری دارد، البته در یکی دو هفته اخیر میزان تقاضا برای این کالا نیز کاهش یافته تا تعادل در کل بازار شیمیایی حاکم شود.

روزهای آرام بازار مواد شیمیایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، سیامک رضایی، کارشناس بازار مواد شیمیایی در خصوص اوضاع بازار این محصولات گفت: طی هفته های اخیر معاملات محصولات شیمیایی همواره در آرامش دنبال شده است، چرا که حجم تقاضا با توجه به کاهش مصرف، معمولا کمتر از عرضه هاست.

    وی خاطر نشان کرد: با توجه به تاثیر پذیری قیمت محصولات شیمیایی از نفت، اکثر معامله گران نگران کاهش بیشتر قیمت های پایه در هفته آینده هستند و از این رو با احتیاط بیشتری وارد معاملات می شوند.

    این کارشناس بازار شیمیایی در ادامه افزود: در حال حاضر جوش شیرین کالای موردتوجه بازار است که نسبت به محصولات دیگر خواهان بیشتری دارد، البته در یکی دو هفته اخیر میزان تقاضا برای این کالا نیز کاهش یافته تا تعادل در کل بازار شیمیایی حاکم شود.

    رضایی با اشاره به اینکه خریداران محصولات شیمیایی، مصرف کنندگان واقعی هستند اظهار کرد: با توجه به اینکه ذخیره محصولات شیمیایی بسیار دشوار است، از این رو تنها مصرف کنندگان واقعی به مبادلات گروه شیمیایی ها ورود پیدا می کنند، به همین دلیل امکان ورود تقاضای کاذب به بازار این محصولات وجود ندارد.

    این کارشناس بازار شیمیایی در پایان گفت: با افزایش قیمت نفت در روزهای اخیر و استمرار آن، احتمال تحرک قیمت مواد شیمیایی در هفته آینده وجود دارد.

    برچسب ها