عصر خودرو

تفاهمنامه همکاری بیمه مرکزی ایران و وزارت تجارت عمان امضا شد

عصر بازار- بیمه مرکزی ایران و وزارت تحارت عمان با هدف برای سرعت بخشیدن به روند بیمه های مشترک بین دو کشور تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

تفاهمنامه همکاری بیمه مرکزی ایران و وزارت تجارت عمان امضا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بیمه مرکزی، این تفاهمنامه در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان به امضا رسید.
    در این آیین وزیران تجارت دو کشور در سالن مروارید نمایشگاه بین المللی تهران حضور داشتند.
    در این تفاهمنامه بر همکاری در زمینه های تسهیل واگذاری اتکایی هر دو کشور و سرمایه گذاری دوجانبه به منظور توسعه کسب و کار بیمه اتکایی متقابل، تسهیل سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم بیمه گران دو کشور، انتقال تخصص در زمینه های علم اکچوئری، رشد و توسعه بیمه زندگی، ارزیابی خسارت و اجرای فناوری اطلاعات در صنعت بیمه به طرف مقابل تفاهمنامه تاکید شده است.
    علم اکچوئری، علم محاسباتی است که در بانک ها و موسسه های بیمه ای و اعتباری کاربرد دارد.
    همچنین تسهیل صدور بیمه نامه های دریایی، آماده سازی پوشش بیمه ای برای محموله در حمل و نقل بویژه درباره محموله های نفتی برای حفاظت از سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز و برگزاری دوره های آموزشی مشترک از دیگر مفاد این تفاهمنامه بود.
    این تفاهمنامه ششم مهرماه در دو نسخه اصلی به زبان های انگلیسی، فارسی و عربی امضا شد و مدت اجرای آن میان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نهاد نظارتی بورس در سلطنت عمان پنج سال است.
    رئیس کل بیمه مرکزی در آیین امضای این تفاهمنامه گفت: با امضای این تفاهمنامه می توانیم نیازهای بیمه ای عمان را برطرف کنیم.
    «عبدالناصر همتی» افزود: اکنون 30 شرکت بیمه در ایران فعالند که با توجه به دغدغه های عمان، می توانند بیمه نامه و طرح های اختصاصی را به فعالان این کشور ارایه کنند.
    وزیر صنعت کشور پادشاهی عمان در این آیین، از بیمه مرکزی ایران برای ارایه پوشش بیمه خودروهای شخصی گردشگران و کامیون های یخچالدار در مسیر بندرعباس تقاضای همکاری کرد.
    «مسعود بن علی السنیدی» همچنین سرعت بخشیدن به روند بیمه های مشترک بین دو کشور را خواستار شد و این امر را در توسعه روابط مهم ارزیابی کرد.
    امروز (هفتم مهرماه) به درخواست رییس نهاد ناظر کشور عمان برای اجرای هر چه زودتر مفاد این تفاهمنامه، نشستی در دفتر رییس کل بیمه مرکزی با حضور معاون اتکایی بیمه مرکزی و رئیس هیات مدیره بیمه ایران برگزار شد.

    برچسب ها