عصر خودرو

رییس اتاق مشترک:

استرالیا می تواند در بازسازی زیرساخت های اقتصادی ایران کمک کند

عصر بازار- رییس اتاق مشترک ایران و استرالیا گفت: مهمترین چالش ایران پس از لغو تحریم های بین المللی، بازسازی و توسعه زیرساخت های اقتصادی است و استرالیا می تواند در این زمینه با ایران همکاری کند.

استرالیا می تواند در بازسازی زیرساخت های اقتصادی ایران کمک کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «حمیدرضا مناقبیان» امروز (چهارشنبه) در همایش تجاری ایران و استرالیا در تهران افزود: بخش حمل و نقل به عنوان یکی از زیرساخت های مهم، در همه زیربخش های هوایی، دریایی و زمینی به سرمایه گذاری و توسعه نیازمند است.

    به گفته وی، پس از امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم های هسته ای در دی ماه گذشته، چندین کشور اروپایی و آسیایی ساخت هتل در ایران را آغاز کردند و شمار گردشگران خارجی به سرعت افزایش یافت.

    مناقبیان اضافه کرد: ایران اقتصاد نوظهوری است که در مقایسه با بقیه کشورهای منطقه، اقتصاد متنوع تری دارد و از ثبات و امنیت برخوردار است و می تواند با نگاه به آینده به قطب تجاری منطقه تبدیل شود.
    رییس اتاق مشترک ایران و استرالیا ادامه داد: صنایع ایران با وجود تحریم های بین المللی از توسعه خوبی به ویژه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برخوردار است.

    وی مشکل قاچاق کالا و بازار خاکستری ناشی از آن را مانع رشد اقتصادی دانست و گفت: پس از لغو تحریم ها، ایران به دنبال توسعه ورود کالا از مبادی قانونی و توزیع مناسب آن در سطح کشور است و با توجه به کیفیت مناسب محصولات استرالیایی به ویژه در بخش صنایع غذایی، این کشور می تواند از منابع واردات ایران باشد.

    بر اساس این گزارش، همزمان با سفر هیات تجاری و اقتصادی استرالیا به تهران، صندوق ضمانت صادرات ایران و شرکت ضمانت صادرات استرالیا امروز برای تسهیل و توسعه روابط تجاری یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

    در این یادداشت تفاهم همکاری، دو طرف در زمینه پوشش بیمه ای مشترک در کشور ثالث، همکاری اتکایی، تبادل اطلاعات اعتباری بازرگانان دو طرف و سایر بخش های تسهیل کننده تجارت به توافق رسیدند.

    بازرگانان استرالیایی که در سال های گذشته با کشور ما فقط 350 میلیون دلار تجارت داشتند، اکنون پس از لغو تحریم ها مصممند با استفاده از ظرفیت های بازار ایران با جمعیت بیش از 80 میلیون نفر، ارزش تجارت خود را افزایش دهند.

    برچسب ها