عصر خودرو

ایران و استرالیا برای ضمانت صادرات، یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

عصر بازار- صندوق ضمانت صادرات ایران و شرکت ضمانت صادرات استرالیا برای تسهیل و توسعه روابط تجاری یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

ایران و استرالیا برای ضمانت صادرات، یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، این یاداشت تفاهم امروز (چهارشنبه) از سوی «سیدکمال سیدعلی» مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران (EGFI) و «اندرو هانتر» مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات استرالیا (EFIC ) به امضا رسید.
    در این یادداشت تفاهم همکاری، دو طرف در زمینه پوشش بیمه ای مشترک در کشور ثالث، همکاری اتکایی، تبادل اطلاعات اعتباری تجار دو کشور و سایر بخش های تسهیل کننده تجارت به توافق رسیدند.
    تبادل اطلاعات اقتصادی، تجاری، بانکی و توسعه پوشش های بیمه از دیگر بندهای توافق بود.
    طرفین ابراز امیدواری کردند که این همکاری ها از طریق بیمه مشترک و اتکایی در دو کشور و کشور ثالث، اعتبار سنجی تجار و بانک ها، جلوگیری از بروز خسارت و کمک به وصول مطالبات کمک کند.
    این یاداشت تفاهم نقش موثری در تسهیل و توسعه روابط تجاری دو کشور خواهد داشت.
     استرالیا که در گذشته با تحریم های غرب علیه ایران همراه شده بود، اکنون در دوران پسابرجام تلاش دارد حضور پررنگتری در ایران به عنوان یکی از بازارهای بزرگ خاورمیانه داشته باشد.
    تجار استرالیایی که در سال های اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران از سوی کشورهای غربی رقم بسیار پایین 350 میلیون دلاری را در تجارت با کشورمان تجربه کرده اند، اکنون پس از لغو تحریم ها مصمم هستند با استفاده از ظرفیت های بازار ایران با جمعیت بیش از 80 میلیون نفر، ارزش تجارت خود را افزایش دهند.

    برچسب ها