عصر خودرو

۲ خبر مهم در انتظار بازار جهانی طلا؛

حجم قراردادهای آتی سکه بازهم ۳ برابر شد

عصر بازار: قیمت جهانی طلا دیروز دوشنبه در حالی با تغییر چندانی روبرو نشده بود که بازار نقدی و آتی سکه روند افزایشی اندکی را تجربه کردند؛ از طرفی بازار جهانی طلا در حال حاضر در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی چین و وضعیت اشتغال آمریکا است که این دو عامل تاثیر مستقیمی در قیمت اونس خواهند گذاشت.

حجم قراردادهای آتی سکه بازهم ۳ برابر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، انواع سکه در بازار نقدی و همچنین آتی بورس کالای ایران روز گذشته در مدار مثبت قرار داشت، در این بین تنها قیمت سکه در سررسید دی ماه امسال بدون تغییر با نرخ روز معاملاتی قبل ثابت ماند.

    براین اساس قیمت سکه سررسید شهریور ماه با رشد 0/28 درصدی با نرخ 915 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل آبان نیز با قیمت 915 هزار تومان به فروش رسید که افزایش 0/3 درصدی را به ثبت رساند. همچنین قرارداد تحویل دی با قیمت 917 هزار تومان معامله شد تغییری را تجربه نکرد. در آخر نیز سکه تحویل اسفند با قیمت 925 هزار تومانی مورد معامله قرار گرفت و افزایش 0/14 درصدی را به ثبت رساند.

    گفتنی است دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به چهار هزار و 306 قرارداد به ارزش بیش 397 میلیارد ریال بوده است که نسبت به روز یکشنبه (یک هزار و 324 قرارداد) بیش از سه برابر افزایش داشته است.

    از طرفی دیروز قیمت سکه نقدی با بازار آتی هم مسیر بود و افزایش قیمت دو هزار تومانی را در معاملات این روز تجربه کرد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت 919 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 471 هزار تومان معامله شد و رشد یک هزار تومانی را تجربه کرد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 260 و سکه یک گرمی هم با نرخ 171 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    بر اساس پیش بینی کارشناسان بازار جهانی، چین امروز سه شنبه آمارهای اقتصادی مهمی را در خصوص وضعیت بخش صنعت منتشر خواهد کرد. روز چهارشنبه نیز موسسه تحقیقاتی «ای دی پی» گزارش مربوط به وضعیت اشتغال بخش خصوصی آمریکا در ماه اوت را منتشر می کند که این گزارش ها تاثیر زیادی بر روند ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو