عصر خودرو

با تصویب هیئت وزیران;

تأمین ۲۰ درصد از برق نهادهای دولتی با انرژی های تجدیدپذیر الزامی شد

عصر بازار- با صدور مصوبه ای از سوی هیئت وزیران، تأمین ۲۰ درصد از برق نهادهای دولتی با انرژی های تجدیدپذیر الزامی شد.

تأمین ۲۰ درصد از برق نهادهای دولتی با انرژی های تجدیدپذیر الزامی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، تا امروز تأمین بخشی از برق مصرفی نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر همچون نصب پنل های خورشیدی به صورت داوطلبانه صورت می گرفت و بسیاری از نهادهای عمومی دولتی به این مسئله حتی ورود هم نکرده اند. اما با تصویب قانونی در هیئت وزیران، از این پس تأمین 20 درصد از برق نهادهای دولتی با انرژی های تجدیدپذیر الزام شد.

    هیئت وزیران در جلسه بیست و هشتم شهریورماه سال جاری به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد به اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

    1. وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی بر اساس فهرستی که توسط وزارت نیرو تعیین و اعلام خواهد شد، موظفند طی دو سال حداقل بیست درصد برق مصرفی ساختمانهای خود را از انرژی های تجدیدپذیر تأمین نمایند.

    2. وزارت نیرو موظف است تعرفه برق مصرفی موضوع بند (1) را بر اساس نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاههای تجدیدپذیر تعیین نماید.

    این مصوبه روز گذشته با امضای «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور به تمامی وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی ابلاغ شد.

    برچسب ها