عصر خودرو

همه اشخاص حقوقی مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده شدند

عصر بازار- معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مطابق فراخوان هفتم سازمان امور مالیاتی کشور، همه اشخاص حقوقی مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده شده اند.

همه اشخاص حقوقی مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سازمان امور مالیاتی ایران، محمد مسیحی  گفت: همه اشخاص حقوقی فعال با هر حجم از فروش یا درآمد از کالا و خدمات که تاکنون برای اجرای قانون فراخوان نشده اند، در این مرحله مکلف به ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده و اجرای این قانون از آغاز مهرماه امسال شده اند.
    وی اضافه کرد: براساس اختیارات حاصل از مقررات ماده 18 قانون مالیات بر ارزش افزوده، فعالان اقتصادی عرضه کننده کالا و ارایه دهنده خدمات مشمول مرحله هفتم ثبت نام نظام مالیات بر ارزش افزوده برای آموزش و اجرای مقررات موضوع این قانون فراخوان شده اند.
    این مسئول گفت: اشخاص حقوقی که پس از تاریخ اجرای فراخوان تاسیس و ثبت می شوند یا فعالیت خود را آغاز می کنند، در صورت فعالیت با هر حجم از فروش یا درآمد حاصل از کالا و خدمت، از نخستین دوره مالیاتی پس از آغاز فعالیت مشمول اجرای این قانون می شوند.
    معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان اقتصادی واجد شرایط مراحل نخست تا ششم ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، حتی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله هفتم ثبت نام این نظام مالیاتی جزو مودیان مشمول مراحل پیشین ثبت نام و اجرای قانون محسوب می شوند و به اجرای مقررات از تاریخ شمول فراخوان مربوط مکلفند.
    وی ادامه داد: براساس ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده، اشخاص حقوقی که در زمینه عرضه کالا و ارایه خدمات معافند و همچنین واردات محصولات کشاورزی فراوری نشده، دام و طیور زنده، آبزیان، زنبور عسل و نوغان، انواع کود، سم، بذر و نهال، آرد خبازی، نان، گوشت، قند، شکر، برنج، حبوبات و سویا، شیر، پنیر، روغن نباتی، شیرخشک کودکان، کتاب، مطبوعات، دفتر تحریر و انواع کاغذ چاپ، تحریر و مطبوعات، انواع دارو و لوازم مصرفی درمانی و خدمات درمانی، خدمات حمل و نقل عمومی مسافری، فرش دستباف و خوراک دام و طیور را بر عهده دارند، به ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده ملزم نیستند.
    مسیحی درباره زمان اجرای قانون برای گروه هفتم مشمولان فراخوان شده گفت: اشخاص حقوقی مشمول این فراخوان، از اول مهرماه امسال به اجرای همه تکالیف مقرر در قانون مانند وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده از خریداران، ارایه اظهارنامه و واریز مالیات و عوارض بر ارزش افزوده به حساب های تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور مکلف شده اند.
    وی اضافه کرد: فعالان اقتصادی فراخوان شده از امروز می توانند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به نشانی WWW.EVAT.IR نسبت به ثبت نام در این نظام مالیاتی اقدام کنند تا مقدمات لازم از جمله آموزش و... برای اجرای قانون فراهم شود.
    معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مودیان در صورت نیاز به آموزش قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده، می توانند با مراجعه به سامانه یاد شده یا مراجعه حضوری به ادارات کل امور مالیاتی استان و شهرستان ذیربط برای آموزش رایگان ثبت نام کنند.
    چندی پیش سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، مطابق قانون حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ارایه کنند.
    به این منظور درگاه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به نشانی WWW.EVAT.IR فعال است.
    شرط بهره مندی از تسهیلات قانونی، تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر و پرداخت مالیات و عوارض است.
    رییس کل سازمان امور مالیاتی سی و یکم مردادماه در یک نشست خبری نسبت درآمدهای مالیاتی به تولید ناخالص داخلی در سال 1394 را معادل 6.3 درصد و همین شاخص با احتساب عوارض دریافتی را معادل 7.2 درصد برشمرد.
    به گفته «سیدکامل تقوی نژاد»، اینک نسبت درآمدهای مالیاتی به هزینه های جاری در کشور 46.4 درصد و نسبت درآمدهای مالیاتی به منابع عمومی بودجه 39.4 درصد است.
    وی گفت: میزان درآمدهای مالیاتی در سال 1395 افزون بر 860 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که در صورت تحقق، 29 درصد نسبت به پارسال رشد خواهد داشت.

    برچسب ها