عصر خودرو

گزارش بازار امروز و پیش بینی بازار فردا

اخبار مؤثر بر بازار

عصر بازار- چکاپا در پیش بینی درآمد هرسهم خود براساس عملکرد ۹ماهه به دلیل فروش منازل مسکونی شهرکهای شرکت کاغذ پارس در هفت تپه خوزستان و افزایش نرخ محصولات ۲۵% تعدیل مثبت در سودهرسهم پیش بینی شده خود اعلام کرده است. این شرکت طی ۹ ماهه ۶۲ درصد معادل ۲۳۴ ریال از این سود را پوشش داده است.

اخبار مؤثر بر بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، شرکت پارس سویچ نیز که از اواخر مرداد برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل آورده نقدی دارد، در واکنش به درخواست سازمان بورس مبنی بر بازنگری در مفروضات پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند 95 گفته تغییر بااهمیتی در سود آوری شرکت روی نداده است. این شرکت که طی دو ماه اخیر با صف خرید و عدم عرضه سهام روبرو بود سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را 651 ریال پیش بینی کرده است.
    •  در حوزه‌ی قیمت های جهانی هر تن مس با کاهش 41 سنتی مواجه شده و به سطح 4801 دلار رسیده است. هر تن سرب نیز با افزایش 19 سنتی در سطح 1965 دلار قرار دارد. روی نیز با رشد 39 سنتی 2330 دلار معامله می شود. هر بشکه نفت برنت نیز 46.5 دلار می باشد.
    •  در طی معاملات امروز نماد شرکت موتوژن به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد. این شرکت  اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1396.06.31  (حسابرسی نشده) را با 48% افزایش اعلام کرده است.
    •  وزیر نفت با بیان اینکه وضع فعلی بازار نفت برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مطلوب نیست، گفته نشست الجزایر صرفا نشست مشورتی بوده و از نتایج آن برای اجلاس رسمی آینده اوپک استفاده خواهد شد.

    بررسی معاملات نمادهای پر طرفدار بازار امروز

    •  در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد 53 واحدی به سطح 77143 واحد رسید. بالاترین تأثیر مثبت بر شاخص را سه شرکت هلدینگ شرکت پتروشیمی خلیج فارس با 61 واحد،‌ فولاد مبارکه با 56 واحد و ملی صنایع مس ایران با 21 واحد داشتند.  ارزش کل معاملات بورس نیز 161 میلیارد تومان بود.
    •  ساختمانی ها نیز که در معاملات دوروز پیش مورد اقبال بودند، طی داد و ستدهای امروز عموما متعادل شدند و بعضا به رنج منفی قیمتی نیز کشیده شدند. دلیل منفی شدن معاملات امروز این گروه به لحاظ تکنیکالی و قرار گرفتن شاخص این گروه در منطقه‌ی مقاومتی خود بود. در این گروه وساخت، ثنوسا و ثپردیس تک سهم های مثبتی بودند که با صف خرید نیز همراه بودند وساخت با 7 میلیون معامله پر حجم ترین نماد معامله شده‌ی این گروه بود و با صف خرید 26 میلیونی در قیمت 330 تومان به کار خود پایان داد. ثنوسا نیز با بیش از 1 میلیون معامله با صف خرید 7 میلیونی همراه بود. این سهم در یک هفته‌ی  اخیر بازده بیش از 15 درصدی را نصیب نوسان گیران خود کرده است. دیگر نمادهای این گروه طی معاملات امروز به محدوده‌ی منفی قیمتی رسیدند.
    •  و اما کانی های غیر فلزی جزء گروه های مثبت و مورد توجه بازار امروز بودند. در این بین کاذر با بیش از 4 میلیون معامله با نوسانات مثبتی  که داشت در نهایت با 3% مثبت قیمتی در محدوه‌ی قیمتی 239 تومان به کار خود پایان داد. کاذر در یک هفته‌ی اخیر بازده 14 درصدی را به سهامداران خود داده است. از دیگر نمادهای این گروه کسرا، کمرجان، شلیا، کفپارس و کفرا با صف نشینی خریداران همراه بودند.
    •  گروه کاشی نیز همچون کانی ها تماما مثبت بودند و عموما با صف خرید و رشد قیمتی همراه بودند. همچنین قندی ها و غذایی ها نیز همچون دیگر گروه‌های خوش اقبال تماما با صف خرید به کار خود پایان دادند. حجم معاملات در گرروه قندی قابل توجه بود. در این بین قثابت با 56 میلیون معامله پر حجم ترین نماد معامله شدهی قندی بود که با صف خرید 33 میلیونی و رشد قیمتی مورد توجه بود.
    •  در گروه خودرویی شاهد معاملاتی نوسانی در محدوده‌ی منفی قیمتی بودیم. در این گروه ایران خودرو 17 میلیون معامله‌ی بلوکی به ارزش 5 میلیارد تومان داشت. سایپا نیز با 46 میلیون معامله پر حجم ترین نماد معامله شده در بین خودرویی ها بود. این سهم در اویل هفته با اقبال قابل توجهی رو به رو بود به نحوی که باعث شد از 109 تومان به محدوده‌ی 125 تومان برسد. اما جو کلی شاخص گروه و هم چنین مقاومت مهم 125 تومانی پیش روی سهم جلوی رشد بیشتر قیمتی آن را گرفت و باعث شد با افت قیمتی همراه شود به طوری که طی داد وستد های امروز به محدوده‌ی قیمتی 120 تومان برسد. خکمک نیز با بازدهی بیش از 23 درصدی طی هقته‌ی اخیر دومین نماد پر معامله شده‌ی این گروه بود که در نهایت با 19 میلیون معامله به صف فروش کشیده شد.
    •  فلزاتی ها نیز نوسانی و عموما در رنج مثبت قیمتی قرار داشتند. در این بین فولاد، ذوب و فملی نمادهای پر معامله شده‌ی فلزاتی بودند که در محدوده‌ی صفر تابلو به کار خود پایان دادند. دیگر نمادهای این گروه نیز با رشد قیمتی همراه بودند.

    پیش بینی بازار

    در صورت بهبود سیاست های کلان دولت، جذب نقدینگی، برطرف شدن ابهامات درخصوص موارد بنیادین شرکت ها و همچنین یکسان سازی نرخ ارز به نظر می رسد شش ماهه‌ی دوم پیش رو با اقبال بیشتری مواجه باشد. اما نمی توان انتظار رشد قابل توجه یا ریزش شدیدی را برای بازار متصور بود. گزارش‌های عملکرد میان‌دوره‌ای شرکت‌ها در کنار پیش‌بینی سودآوری آنها نیز در سال آینده بر روند آتی بازار سهام اثرگذار خواهند بود.

     

    تهیه توسط تیم کارشناسی شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر ( اماکو )
    وب سایت شرکت : www.emaco.pro

    برچسب ها