عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

۱۲۰۰ بنگاه صنعتی صادراتی در شهرک‌های صنعتی کشور فعالند

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ بنگاه صنعتی صادراتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مشغول فعالیت هستند.

۱۲۰۰ بنگاه صنعتی صادراتی در شهرک‌های صنعتی کشور فعالند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی یزدانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به این جمله که شهرک های صنعتی نقش مهمی در ایجاد اشتغال، تولید و صادرات دارند، افزود: احداث شهرک های صنعتی و واحدهای کوچک و متوسط صنعتی حرکتی مثبت برای ایجاد بستر تولید و توسعه است.

    وی همچنین با اشاره به واگذاری 240 شهرک و ناحیه صنعتی به صنعتگران و تولیدکنندگان اظهارداشت: واگذاری زمین به صنعتگران به صورت اقساطی در حمایت از تولید ملی بسیار موثر است.

    یزدانی با اشاره به سیاست‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از صنعتگران و تولید کنندگان گفت: در حال حاضر یک هزار و 200 بنگاه صنعتی صادراتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مشغول فعالیت هستند.

    وی افزود: این واحدها می‌توانند در جهت توسعه بازار و افزایش ظرفیت صادرات محصولات تولیدی همکاری های خوبی با این شبکه داشته باشندو در عین حال سایر واحدهای صنعتی نیز با بهره مندی از این شبکه می‌توانند فضای مناسبی برای بازار محصولات خود پیدا کنند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایجاد 950 شهرک و ناحیه صنعتی در سراسرکشور به تصویب هیئت دولت رسیده است، اذعان داشت: از این تعداد اراضی 778 شهرک و ناحیه صنعتی در جهت توسعه صنعتی در کشور در مرحله واگذاری زمین به صنعتگران قرار دارند.

    وی در ادامه با یادآوری اینکه بسترهای لازم برای سرمایه گذاری و استقرار واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی به خوبی فراهم است، گفت: ایجاد زیرساخت و توسعه بخش صنعت بعنوان موتور محرکه اقتصاد از مهمترین وظایف دولت ها در بخش حاکمیتی اقتصاد است.

    یزدانی اظهاردشت: شرکت شهرک های صنعتی نیز با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت های اقتصادی در بخش صنعت و استقرار صنایع کوچک به منظور افزایش خدمات رسانی و حمایت از واحدهای صنعتی تاسیس شده اند.

    وی همچنین از واگذاری 240 شهرک و ناحیه صنعتی به صنعتگران و تولیدکنندگان خبرداد و افزود: در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی اداره این شهرک‌ها و نواحی صنعتی با برگزاری انتخابات به واحدهای صنعتی مستقر در این مناطق ‌ واگذار شده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تکمیل زیرساخت‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مانند آب، برق، گاز، تصفیه خانه و استقرار نظام «ایمنی، بهداشت و محیط زیست» از ماموریت‌های اصلی سازمان برشمرد و اذعان داشت: اداره شهرک‌ها و نواحی صنعتی که براساس قانون، شرایط واگذاری به بخش خصوصی را دارند با رعایت ضوابط و مقررات موجود به تولید کنندگان مستقر در این مناطق در قالب شرکت های خدماتی سپرده می شوند.

    وی در ادامه با بیان‌اینکه نزدیک به 88 هزار واحدصنعتی در سراسر کشور دارای پروانه بهره برداری هستند، افزود: از این تعداد 80 هزار واحدصنعتی در حوزه صنایع کوچک قرار دارند.

    یزدانی در پایان به موضوعاتی مانند شناسایی 380 خوشه کسب وکار، آموزش بیش از 140 هزار نفر از صنعتگران، ارتقای رقابت پذیری صنایع کوچک، تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، شکل‌گیری های مدیریت صادرات اشاره و حمایت یک هزار و 200 واحدصادراتی را از ماموریت های مهم این سازمان برشمرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو