عصر خودرو

اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی لازم ولی کافی نه!

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی گفت: اعطای تسهیلات و تزریق مالی سیاستی مقطعی و مرتفع کننده بخشی از نیازهای واحدهای تولیدی خواهد بود.

اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی لازم ولی کافی نه!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا نبی زاده کارشناس اقتصادی در مورد اعطای تسهیلات به واحد های تولیدی گفت: برخی واحد های تولیدی اکنون با معضلات متعددی ازجمله فرسودگی ماشین آلات، سوء مدیریت،کمبود نقدینگی و غیره مواجه‌اند و اعطای این وام‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات آن ها را مرتفع سازد.

    وی در ادامه افزود: تزریق نقدینگی در بخش صنعت همواره یکی از راه های ایجاد رونق اقتصادی بوده اما واحد های تولیدی علاوه بر این  نیازمند حمایت های مختلف و همچنین ثبات در تصمیم گیری های کلان اقتصادی هستند.

    نبی زاده در خصوص آثار اعطای این تسهیلات نیز بیان کرد: این وام ها در کوتاه مدت بخشی از موانع تولید  را رفع ولی در طولانی مدت کارایی خاصی ندارد چراکه تزریق مالی درصنعت جزء سیاست های مقطعی از سوی دولتها بوده است.

    این کارشناس اقتصادی با اشاره به نبود تفکر صادراتی در تولید به عنوان یک مانع مهم در پیشرفت اقتصادی اظهار داشت: وجود تفکر صادراتی موجب می شود تا واحدهای تولیدی برای سودآوری بیشتراقدام به جذب و تامین سرمایه  کنند .

    برچسب ها