عصر خودرو

نعمت زاده از پرداخت ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۰ هزار واحد صنعتی خبر داد

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب شیوه های مختلف از جمله طرح احیای واحدهای صنعتی به ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط کشور پرداخت شده است.

نعمت زاده از پرداخت ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۰ هزار واحد صنعتی خبر داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد رضا نعمت زاده عصر دوشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران که در سالن اجتماعات استانداری تهران برگزار شد افزود: 4 هزار و 500 فقره از این تسهیلات در قالب طرح احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال و مابقی نیز به صورت مستقیم به 5 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی دیگر پرداخت شده است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که باید شمار واحدهایی که این تسهیلات را دریافت می کنند به 20 هزار واحد برسد.
    وی با اشاره به اینکه 40 درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به واحدهای کوچک و متوسط است تصریح کرد: این واحدها بین 18 تا 19 درصد ارزش افزوده کشور را تامین می کنند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت احیای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط خاطرنشان کرد: بر این اساس قرار شد امسال با تزریق 160 هزار میلیارد ریال اعتبار، طرح احیای واحدهای صنعتی و تولیدی دارای مشکل کشور اجرایی شود.
    نعمت زاده با اشاره به اینکه بانک ها مدعی پرداخت سالانه 400 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی هستند یادآور شد: 160 هزار میلیارد ریال اعتبار طرح احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال، تنها در حدود چهار درصد کل تسهیلات اعطایی بانک ها است.
    وی گفت: پیشرفت طرح احیای واحدهای کوچک و متوسط تا سه ماه پیش مطلوب نبود اما در شرایط کنونی بسیاری از واحدهای واجد شرایط برای دریافت تسهیلات به شعب بانک ها معرفی شده اند.

    * سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبری چکیده تجارب اقتصادی کشور است
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سیاست های 24گانه اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، چکیده تجارت اقتصادی کشور در سال های پس از انقلاب است گفت: تاکنون سیاست هایی مسنجم تر و کامل تر از این موارد در کشور وجود نداشته است.
    وی با اشاره به اینکه عصاره سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی در پنج رویکرد اصلی خلاصه می شود افزود: درون زایی، برون گرایی، مردمی بودن، دانش بنیان بودن و عدالت محوری این موارد هستند.
    نعمت زاده با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب خیلی صریح و روشن سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ و بر اجرایی شدن آنها تاکید کرده اند خاطرنشان کرد: در این خصوص نباید به دنبال حاشیه باشیم و باید براساس سیاست ها حرکت کنیم.
    وی به یکی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی در خصوص استفاده از ظرفیت های طرح هدفمندسازی یارانه ها به منظور افزایش تولید اشاره و از تشویق مردم به نام نویسی در این طرح در دولت قبل انتقاد کرد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت قبل همه مردم را به نام نویسی در این طرح تشویق می کردند در حالی که این طرح مربوط به افراد نیازمند است.

    * 25 درصد صنایع کشور در استان تهران هستند
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه حدود 25 درصد صنایع کشور در استان تهران مستقر هستند افزود: البته به دلیل وسعت کوچک جغرافیایی، شمار اندکی از معادن در این استان واقعند.
    نعمت زاده به ظرفیت های منحصر بفرد استان تهران اشاره و اظهار کرد: نیمی از سپرده های بانکی کشور مربوط به این استان است ضمن اینکه ظرفیت های قابل توجهی در حوزه تجارت دارد.
    وی با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در توسعه کشور تاکید کرد: اگر بتوانیم زبان مشترکی با مردم در این راستا ایجاد کنیم در آن صورت بسیاری از طرح ها با سرمایه خود آن ها انجام می شود و بودجه عمرانی ناچیز دولت به توسعه بخش های محروم کشور اختصاص می یابد.

    برچسب ها