عصر خودرو

سمات اعلام کرد:

برگزاری چهارمین نشست تخصصی مشترک سپرده گذاری های ایران و کره جنوبی

عصر بازار- چهارمین نشست تخصصی مشترک شرکت های سپرده گذاری مرکزی ایران و کره جنوبی (KSD) با رویکرد توسعه همکاری های دو جانبه از روز سه شنبه در جزیره کیش آغاز می شود.

برگزاری چهارمین نشست تخصصی مشترک سپرده گذاری های ایران و کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی سمات، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: این نشست تخصصی با هدف معرفی و تبیین مدلی مشخص برای ایجاد امکان سرمایه گذاری سرمایه گذاران کره جنوبی در بازار سرمایه ایران از طریق خرید اسناد خزانه اسلامی به مدت دو روز در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

    دکتر محمدرضا محسنی افزود: طرح هفت مرحله ای برای به ثمر رسیدن پروژه بزرگ اتصال بازار سرمایه ایران و کره جنوبی از طریق نهادهای سپرده گذاری مرکزی طراحی شده است که هم اکنون دو طرف درمرحله مدل سازی برای اتصال دو بازار قرار دارند.

    وی به روابط نزدیک ایران و کره جنوبی در زمینه فعالیت ها و پروژه های اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در زمستان سال 1394، سطح پروژه های مشترک دو کشور به رقمی بالغ بر 15 میلیارد دلار رسیده است و در حال حاضر ضرورت گسترش فعالیت های بین المللی بازار سرمایه ایران و تعامل با کره جنوبی بیش از پیش آشکار شده است. در همین رابطه تلاش سمات بر این است تا بتواند نقش فعالی در توسعه بازار سرمایه و رشد اقتصادی کشور ایفا کند.

    مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: در این نشست تخصصی، دو مدل اتصال بازارها با تمرکز بر بازار اوراق بدهی، با علم به سطح ریسک قابل پذیرش این بازارها، بررسی خواهد شد و در مرحله اول تلاش بر این است که امکان سرمایه گذاری سرمایه گذاران کره جنوبی بر روی اسناد خزانه اسلامی فراهم شود.

    دکتر محسنی خاطر نشان کرد: با توجه به تجارب گذشته، سعی شده است کارایی مدل ها به گونه ای باشد که امکان عملیاتی شدن آن هر چه سریع تر مهیا شود تا بتوانیم از منافع برد- برد این تعاملات و اتصال بازار سرمایه ایران و کره جنوبی به نحو شایسته ای بهره مند شویم.

    تفاهم نامه همکاری شرکت های سپرده گذاری ایران و کره جنوبی، شهریورماه سال 1392 منعقد شد و تاکنون سه کارگاه تخصصی برای توسعه همکاری ها و تعاملات دو جانبه برگزار شده است.

    برچسب ها