عصر خودرو

مذاکره رسمی با شرکت های هواپیمایی ام.آر.جی ژاپن و امبرائر برزیل آغاز شد

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل از آغاز مذاکرات رسمی با مسئولان شرکت ام.آر.جی ژاپن خبر داد و گفت: در حال رایزنی با امبرائر بزریل هستیم که هواپیماهایی شبیه ای. تی. آر ایتالیا تولید می کند.

مذاکره رسمی با شرکت های هواپیمایی ام.آر.جی ژاپن و امبرائر برزیل آغاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت راه وشهرسازی،  اصغر فخریه کاشان  اعلام کرد ای. تی. آر و ایرباس شرایط یکسانی دارند و افزود: از آنجا که 50 درصد ای. تی. آر به ایرباس و بقیه به ایتالیا تعلق دارد بنابراین هر تفاهمی با ایرباس با ای. تی. آر نیز قابل اجراست.
    فخریه کاشان یادآوری کرد هفته گذشته هیاتی از سوی امبرائر در تهران حضور یافت و یک فروند از هواپیماهای این شرکت نیز دو پرواز آزمایشی بر فراز دریای خزر و دماوند انجام داد.
    به گفته وی، تیم امبرائر سه روز در تهران بود و با همه خطوط هوایی ایران مذاکره کرد و یک روز را به آموزش پرواز و نکات فنی و یک روز را به بحث های مربوط به فاینانس و شرایط مالی ایران اختصاص داد.
    به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل، قرار است امبرائر پیشنهاد نهایی خود را به ایران ارایه کند تا در ایران بررسی شود و در صورت نهایی شدن این دو قرارداد، آسمان ایران شاهد پرواز هواپیماهای جدید خواهد بود.
     اواخر هفته گذشته پس از هفت ماه اداره خزانه داری آمریکا مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر کرد و اکنون شرایط برای خرید مستقیم هواپیما از سازندگان هواپیماهای مسافری مانند بوئینگ و ایرباس فراهم شده است.
    شرکت ام.آر.جی ژاپن تولیدکننده هواپیماهای 70 نفره کوتاه برد است و شرکت های ایرانی درصددند نزدیک به 80 فروند از این هواپیماها را خریداری کنند.
    امبرائر برزیل نیز تولیدکننده هواپیماهای 100 تا 150 نفره است که اکنون در بسیاری از خطوط هوایی دنیا پرواز می کنند.

    برچسب ها