عصر خودرو

استرالیا از بازگشایی دفتر تجاری در ایران خبر داد؛

فرصت طلایی همکاری تجاری با ایران

عصر بازار- دولت استرالیا از بازگشایی دفتر تجاری خود در ایران خبر داده است. استرالیا اجرای این تصمیم مهم را به بعد از سفر استیو سیوبو، وزیر تجارت این کشور در پایان هفته به ایران موکول کرده است.

فرصت طلایی همکاری تجاری با ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ABC News، سیوبو وزیر تجارت استرالیا در این زمینه گفت: ایران فرصت های اقتصادی قابل توجهی دارد. از این رو انتظار می رود به زودی شاهد بازگشایی دفتر تجاری و از سرگیری روابط اقتصادی بین این دو کشور بعد از مدت زیادی باشیم.

    وی در ادامه گفت: ایران  یک بازار تجاری مناسب در منطقه خاورمیانه است که رفع تحریم ها فرصت  حضور دیگر کشورها را در این بازار فراهم کرده است. ایران کشور غنی از لحاظ مواد معدنی و محصولات کشاورزی و مواد غذایی است. بنابراین فرصت های تجاری مناسبی در این زمینه ها وجود دارد. از نظر صنعت انرژی که استرالیا در آن تجربه و پیشینه بالایی دارد و ایران نیز از این نظر دارای منابع غنی است، می توان در این حوزه نیز به همکاری های اقتصادی پرداخت. 

    وزیر تجارت استرالیا افزود: ایران  سال های زیادی در انزوای اقتصادی و تحریم‌های فلج کننده به سر برده است که در ژانویه این تحریم ها طی یک قرارداد به حالت تعویق درآمده است. برداشته شدن تحریم ها از دو نظر بر اقتصاد این کشور تاثیرگذار بوده است. در وهله نخست پول های بلوکه شده به ایران باز می گردد و از طرف دیگر بستر برای حضور شرکت های جهانی در ایران فراهم می شود.

    برچسب ها