عصر خودرو

وزیر ارتباطات:

شرکت های خارجی‌ در راه ورود به پروژه های فیبر نوری ایران

عصر بازار- وزیر ارتباطات از علاقه‌مندی اپراتورهای مختلف بین‌المللی برای ورود به پروژه اپراتور فیبر نوری خبر داد.

شرکت های خارجی‌ در راه ورود به پروژه های فیبر نوری ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمود واعظی در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها در مورد اپراتور فیبر نوری، اینترنت اشیاء، شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی و نسل پنجم ارتباطی پاسخ داد.

    وی در ارتباط با بحث واگذاری سهام شرکت ایرانیان نت به شرکت‌های خارجی، اظهار کرد: شرکت ایرانیان نت مسوولیت ارائه‌ شبکه فیبر نوری به تمام مراکز تجاری، صنعتی، کسب‌وکارها و منازل را برعهده دارد و بدیهی است که در چنین حجم گسترده ای به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز است، اما با توجه به این‌که سهامداران این شرکت توان این حجم سرمایه‌گذاری را ندارند در مجمع عمومی تصمیم بر آن شد که برای این پروژه از مشارکت خارجی استفاده شود.

    وی به نسل پنجم ارتباطی و همچنین اینرنت اشیا اشاره کرد و با ذکر این نکته که مهمترین بخش در حال توسعه و درآمد زای مخابرات پهنای باند و شبکه 4G است گفت: در حال حاضرشرکت‌های بزرگ دنیا به فن آوری 5G تمرکز داشته و برای آن سرمایه‌گذاری بسیاری انجام داده‌اند.

    وی ادامه داد: در دنیا عملا ورود به این عرصه با پرداخت اینترنت اشیاء همزمان شده است و آن ‌طور که ادعا می‌شود قرار بر آن است تا سال 2020، 50 میلیارد شی متصل به اینترنت در دنیا وجود داشته باشد که این موضوع حجم عظیمی از اطلاعات و داده‌ها را در بر گرفته و تحولی بزرگ محسوب می‌شود که تمام کشورهای دنیا در حال تلاش برای آماده‌سازی خود در این حوزه هستند.

    وی در پایان گفت: با توجه به توجه دولت دهم به بحث اینترنت اشیاء اکنون در دانشگاه‌ها و مرکز تحقیقات مخابرات گروهی تشکیل شده و بودجه‌ای برای مطالعات در این زمینه اختصاص داده شده است.

    برچسب ها