عصر خودرو

فائو فردا سیاست ۵ سال آینده کشاورزی جهان را تعیین می‌کند

عصر بازار- در بیست و پنجمین نشست فائو که فردا برگزار می‌شود قرار است درباره سیاست ۵ سال آینده کشاورزی جهان تصمیم‌گیری شود.

فائو فردا سیاست ۵ سال آینده کشاورزی جهان را تعیین می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، کمیته تخصصی کشاورزی فائو از فردا تا 30 سپتامبر به مدت 5 روز در رم ایتالیا برگزار می‌شود.

    در بیست و پنجمین جلسه کمیته تخصصی کشاورزی فائو قرار است اولویت‌های بخش کشاورزی و سیاست‌های مربوطه برای 5 سال آینده یعنی 2016 تا 2019 تعیین شود.

    این کمیته تخصصی یکی از بدنه‌های اصلی فائو است که سیاست‌ها و قوانین مرتبط با بخش کشاورزی، امور دام، سلامت غذا، تغذیه، توسعه روستایی و مدیریت منابع طبیعی را هدایت می‌کند.

    این کمیته تخصصی در سال 1971 تأسیس شد و اکنون بیش از 100 عضو از کشورهای جهان دارد و عموماً جلسات آن 2 سال یکبار برگزار می‌شود اما در صورت لزوم جلسات فوق‌العاده هم دارد.

    به گزارش سازمان خواروبار جهانی در بیست و پنجمین جلسه کمیته تخصصی کشاورزی این نهاد بین‌المللی 14 اولویت مهم را در دستور کار قرار دارد. اساس این نشست اطمینان‌سازی اقداماتی است که اجرای آن به توسعه پایدار کشاورزی، جنگل، ماهیگیری منجر خواهد شد.

    یکی از بخش‌های مهم دستور کار این کمیته توسعه همکاری‌ها با فائو در بخش تغییرات آب و هوایی است. همچنین این کمیته راهنمایی‌هایی را درباره چگونگی تغذیه ارائه خواهد داد و درباره روش‌های مرتبطی را برای کشاورزی و توسعه امور دام ارائه می‌کند و درباره نقش کشاورزی در توسعه پایدار روستاییان و نیز مدیریت پایدار خاک بحث خواهد کرد.

    علاوه بر آن این جلسه درباره موارد کلیدی بخش امور دام در تأمین امنیت غذایی و تغذیه، کاهش فقر، افزایش سلامتی، تغییرات آب وهوایی و منابع بحث خواهد کرد.

    برچسب ها