عصر خودرو

پیش‌بینی تقویت ورود نقدینگی به بازار سهام

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که با توجه به جو مثبت به وجود آمده در بازار نشانه‌هایی از ورود نقدینگی به بورس مشاهده می‌شود.

پیش‌بینی تقویت ورود نقدینگی به بازار سهام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادآنلاین، زنگ آغاز داد و ستدها در دومین روز معاملاتی هفته در شرایطی به صدا در خواهد آمد که با اتمام زمان تسویه حساب اعتبار کارگزاری‌ها، به نظر می‌رسد بازار از شرایط بحرانی خارج و نشانه‌های مثبت از ورود نقدینگی به بورس نمایان شده است.

    با این وجود افت شاخص در شهریور ماه تا حدودی سهامداران را نسبت به بورس بدبین کرده که برای جذب نقدینگی بازار نیاز به ادامه این روند رو به رشد دارد.

    در همین حال روز گذشته مرکز آمار اعلام کرد تورم نقطه به نقطه نسبت به ماه گذشته با کاهش هفت دهم درصدی به 6.7 درصد رسیده است. با این وجود هنوز هم نشانه‌هایی از رکود در اقتصاد نمایان است.

    از سویی دیگر با توجه به اینکه بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته بسر می برد این امر می‌تواند روند معاملات را با ابهام مواجه سازد، اما با توجه به جو مثبت حاکم بر بازار بعید به نظر می رسد تاثیر چندانی بر حجم داد و ستدها داشته باشد.

    در میان صنایع بازار انتظار می رود روند معاملات خودرویی ها کماکان پررونق باشد و شاهد رشد نسبی روند معاملات در میان نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم. در این میان خودروسازها به دلیل قراردادهای جدید با شرکای خارجی و همچنین افزایش تولید و فروش در شش ماه نخست سال از ظرفیت بیشتری برای رشد برخوردارند.

    درگروه سنگ آهن روز گذشته یک مقام مسئول در اتحادیه سنگ آهن اعلام کرد با وجود افت قیمت جهانی این محصول ایران در حال برنامه ریزی است که از ابتدای سال 96 صادرات سنگ آهن را متوقف و فروش سنگ آهن فراوری شده را به منظور به حداکثر رساندن سود در دستور کار خود قرار دهد. به این ترتیب انتظار می رود روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه با توجه به شرایط بازار تا حدودی متعادل دنبال شود و افت قیمت جهانی سنگ آهن بر نمادهای این گروه تاثیر گذار خواهد بود.

    خودرویی ها که روز گذشته با افزایش تقاضا مواجه شدند امروز نیز این روند را تکرار خواهند کرد اما انتظار می رود طی چند روز آینده با توجه به رسیدن شاخص این گروه به سطح مقاومتی شاهد افزایش نسبی عرضه ها در میان نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    در گروه پالایشی افت قیمت جهانی نفت باعث شد معاملات روز گذشته این گروه تا حدودی متعادل باشد امروز نیز انتظار می رود شاهد رشد متعادل در میان نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم. در این گروه «شراز» نسبت به سایر نمادهای این رونق بیشتری دارد.

    در گروه رایانه امروز نمایشگاه تلکام برگزار می شود و شاهد حضور شرکت های فعال این صنعت در این نمایشگاه خواهیم بود.

    در گروه فلزات اساسی اگر چه بسته بودن بازارهای جهانی بر معاملات این گروه بی اثر نخواهد بود، اما انتظار می رود تحت تاثیر جو مثبت حاکم بر بازار شاهد رشد نسبی روند داد و ستدها در میان نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود در جریان معاملات امروز همانند روز گذشته شاهد بهبود داد و ستدها و رشد نسبی در قیمت سهام شرکت‌ها باشیم، در این میان انتظار می‌رود صنایع خودرویی، پالایشی، فلزات اساسی بیش از سایر صنایع مورد توجه فعالان بازار قرار بگیرد.

    برچسب ها