عصر خودرو

تبعات تثبیت نرخ بهره آمریکا؛

افت ۷ درصدی شاخص داو جونز

عصر بازار- این روزها بازار سرمایه جهانی دچار نوساناتی شده است که کارشناسان اقتصادی به دنبال دلایل این مهم هستند. در واقع بورس های جهان در هفته گذشته سه روز متوالی را با کاهش ارزش سهام و سقوط شاخص ها به سر بردند. با این حال صبح امروز شاخص بازار سرمایه صعودی بود.

افت ۷ درصدی شاخص داو جونز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری ام.اس.ان، کارشناسان یکی از دلایل این نوسانات را اعلام تصمیم بانک فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره می دانند.

    در پی انتشار این خبر در هفته پیش بازار سرمایه دچار تغییر و تحولات عظیمی شد. از جمله، سهام شاخص صنعت داو جونز 131 واحد معادل 7 درصد افت کرد. از طرف دیگر شاخص S&P 500 و تکنولوژی نیز هرکدام سقوط 6 درصدی را متحمل شدند.

    در واقع امید سرمایه گذاران به بالا رفتن نرخ بهره و ثابت ماندن آن سبب کاهش شاخص های بازار سرمایه شده است. این در حالی است که پس از این واقعه، سیاستگذاران فدرال رزرو اعلام کردند که افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر یک احتمال ضعیف است. 

    از طرف دیگر گزارش تکان دهنده پایگاه خبری CNBC مبنی بر خرید سایت های اجتماعی از جمله توئیتر توسط گوگل سبب بالا رفتن 20 درصدی ارزش سهام توئیتر در روزهای اخیر شده است.

    همچنین کاهش قیمت نفت و ناهماهنگی بین تولیدکنندگان اوپک نیز در نوسانات این روزهای بازار سرمایه بی تاثیر نبوده است.

    برچسب ها