عصر خودرو

معاون وزیر نفت اعلام کرد:

خودکفایی ۹۵ درصدی در تامین تجهیزات صنعت گاز کشور

عصر بازار- معاون وزیر نفت در شرکت گاز ایران از خودکفایی ۹۵ درصدی کالاهای مورد استفاده در صنعت گاز کشور خبر داد.

خودکفایی ۹۵ درصدی در تامین تجهیزات صنعت گاز کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حمیدرضا عراقی در همایش تشکیل کمیته‌های استاندارد 10 گروه کالایی که صبح امروز در ساختمان شرکت ملی گاز در حال برگزاری است، گفت: 70 درصد از صنعت انرژی کشور را گاز تشکیل می‌دهد بنابراین اگر کوتاهی در این زمینه صورت پذیرد با یک بحران جدی روبه‌رو خواهیم شد.

    معاون وزیر نفت با تأکید بر اینکه فرض کنید اگر یک لحظه گاز قطع شود مشکلات امنیتی، نظامی نیز ایجاد خواهد کرد بنابراین وظیفه شرکت ملی گاز ایران در این شرایط بسیار سنگین است.

    وی با تأکید بر اینکه ما در این شرکت به سختی کار می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که توسعه را به نحو احسنت انجام دهیم، اظهار کرد: ما باید به دنبال تأمین مطمئن و پایدار گاز برای تمام مصرف‌کننده‌های خود در سراسر کشور باشیم و در این زمینه تلاش کنیم.

    عراقی با اشاره به اینکه به طور کلی در ابتدای تشکیل هر سازمان این سازمان وابسته خواهد بود، گفت: اما بعد از مدتی تلاش وابستگی به غیر قطع و به مرحله خوداتکایی می‌رسد و پس از آن وارد مرحله اتکای متقابل می‌شویم و در حال حاضر شرکت ملی گاز ایران با وزارت نفت به این مرحله رسیده است.

    به گفته معاون وزیر نفت، شرکت ملی گاز ایران چند فعالیت بسیار مثمرثمر را انجام داده است که از جمله آن می‌توان به تجمیع تقاضا، شفاف‌سازی و تعیین استانداردها اشاره کرد.

    وی ادامه داد: در حال حاضر 95 درصد از کالاهای مورد نیاز در شرکت ملی گاز در داخل کشور تأمین می‌شود.

    معاون وزیر نفت به عنوان نمونه به تولید کنتورهای هوشمند اشاره کرد و گفت: ما با شرکت‌های کره‌ای و آلمانی قراردادهایی را امضا کرده‌ایم و یک استاندارد مشخص و سنگین را نیز تضمین کرده‌ایم که حتماً کنتورهایی که تولید می‌شود باید مطابق با این استانداردها باشد از این رو شرکت‌های تولیدکننده داخلی نیز می‌تواند در صورتی که این استانداردها را رعایت کند در تولید کنتور به ما کمک کنند.

    عراقی اظهار کرد: قرار است به صورت پایلوت 5 هزار کنتور هوشمند که بر اساس سیستم IOT فعالیت می‌کند در داخل کشور تولید شود در صورتی که این کار با موفقیت روبه‌رو شد سعی داریم تولید این کنتور را افزایش دهیم.

    همایش تشکیل کمیته‌های استاندارد 10 گروه کالایی امروز با حضور برخی از معاونین وزیر نفت در شرکت ملی گاز ایران در حال برگزاری است.

    برچسب ها