عصر خودرو

ارائه آمارهای غلط با اقتصاد چه می کند؟

عصر بازار- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است وجود آمار های غیرواقعی کار را برای برنامه ریزی سخت کلان خواهد کرد.

ارائه آمارهای غلط با اقتصاد چه می کند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس دهم در خصوص لزوم ارائه آمار دقیق در بخش اقتصاد گفت: یکی از ضروریات برنامه ریزی و تدوین چشم انداز برای آینده، داشتن آمار دقیق و اصولی است بطوریکه ارائه  آمار اشتباه  نظام برنامه ریزی کشور را با مشکل جدی مواجه می سازد.

    وی در ادامه افزود: ارائه آمارغلط موجب دلسردی و بی اعتمادی مردم شده و به نظر می رسد مجلس باید برخورد جدی و قانونی با ارائه دهندگان تعمدی، آمار های غلط را مورد بررسی قراردهد.

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: آمارها را فقط باید از یک نهاد تخصصی چون مرکز آمار ایران دریافت کرد و نهاد های دیگر نیز باید آمارهای خود را دراختیار این مرکز  قرار داده تا با بررسی و استفاده از شیوه علمی،  آماری دقیق و مورد وثوق ارائه شود.

    وی درپایان با اشاره به مشکلات ناشی از نبود اطلاعات و آمار دقیق اظهار داشت: بعضی حوزه ها از جمله بخش اقتصاد دانش بنیان هنوز به دلیل نداشتن آمار مطلوب از میزان عنصر انسانی مبتکر، نتوانسته برنامه ریزی مناسب انجام  و جایگاه خود را در اقتصاد کشور پیدا کند.

    برچسب ها