عصر خودرو

کارشناس بازار پتروشیمی اعلام کرد؛

تقابل ۴ عامل در تعیین قیمت مواد پتروشیمی

عصر بازار: در حال حاضر چهار عامل تاثیر گذار بر قیمت مواد پتروشیمی که قرار است هفته آینده اعلام شود وجود دارد که این عوامل پیش بینی روند قیمت ها را دشوار کرده است.

تقابل ۴ عامل در تعیین قیمت مواد پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، جواد رضایی، کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: پیش بینی ها از قیمت پایه محصولات پتروشیمی که قرار است هفته آینده اعلام شود، دشوار شده است، چراکه قیمت محصولات پلیمری در بازارهای جهانی کاهش یافته اما در طرف مقابل قیمت نفت و همچنین دلار با رشد نسبی مواجه شده است؛ در این بین براساس خبرها شاید ملاک تعیین قیمت ها، تغییرات یک هفته ای نرخ های جهانی و دلار داخلی باشد که این عوامل باعث شده تا احتیاط بر رفتار فعالان بازار پتروشیمی سایه بیاندازد. 

    رضایی اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت محصولات پلیمری در بازارهای جهانی روند نزولی داشته است، احتمال افت قیمت های پایه در هفته آینده زیاد است.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: البته قیمت نفت و دلار به عنوان دو عامل تاثیر گذار در تعیین قیمت مواد پتروشیمی طی هفته جاری با افزایش روبه رو بوده است. همچنین باید دید که شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصمیم دارد ملاک تعیین قیمت ها را تغییرات یک هفته قبل قرار دهد یا همان دو هفته گذشته؛ چرا که این موضوع می تواند بر روند و میزان قیمت ها تاثیر گذار باشد.

    این کارشناس بازار پتروشیمی در ادامه افزود: اعلام شفاف قیمت های پایه در حال حاضر می تواند بر تصمیم معامله گران برای ورود به مبادلات تاثیر گذار باشد، از سوی دیگر با توجه به اینکه اکثر فعالان این حوزه در انتظار اعلام قیمت های پایه هستند، ورود به معاملات برای آنها دشوار شده است.

    وی گفت: به طور طبیعی اگر قیمت ها با ثبات همراه بود، مصرف کنندگان با برنامه ریزی مشخصی اقدام به خرید مواد می کردند اما اکنون که قیمت ها در نوسان بوده و تحلیل های متفاوتی از آینده قیمت ها وجود دارد، احتیاط و سیاست صبر فعالان بازار منطقی است.

    برچسب ها