عصر خودرو

در معاملات دیروز ثبت شد

افت ۴ درصدی قیمت نفت در پی احتمال شکست نشست الجزایر

عصر بازار- با کاهش امیدواری ها نسبت به تصیمم گیری اوپک در نشست الجزایر برای کاهش تولید، قیمت جهانی نفت ۴ درصد کاهش یافت و به کمتر از ۴۶ دلار در هر بشکه رسید.

افت ۴ درصدی قیمت نفت در پی احتمال شکست نشست الجزایر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، با مشاهده نشانه هایی از پیشرفت اندک در مذاکرات ایران و عربستان برای دستیابی به توافق در آستانه نشست الجزایر در هفته آینده، قیمت نفت روز جمعه 4 درصد کاهش یافت.

    دیگر عاملی که به کاهش قیمت نفت کمک کرد، انتشار آمارهایی بود که نشان داد شرکت های آمریکایی در مسیر افزودن بیشترین مقدار سکوهای حفاری نفتی به تعداد سکوهای خود از 2 سال گذشته تاکنون هستند.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز، با یک دلار و 76 سنت، معادل 3.7 درصد کاهش به 45 دلار و 89 سنت رسید. در این هفته، قیمت نفت برنت 0.3 درصد افزایش یافت.

    قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 84 سنت، معادل 4 درصد کاهش به 44 دلار و 48 سنت رسید، اما افزایش هفتگی 3 درصدی را تجربه کرد.

    قیمت نفت پس از آن کاهش یافت که منابع آگاه گفتند، عربستان انتظار ندارد در نشست الجزایر که روز 28 سپتامبر برگزار خواهد شد، تصمیمی در مورد فریز نفتی اتخاذ شود.

    یک منبع آگاه از مواضع مقامات سعودی گفت: «نشست الجزایر یک نشست تصمیم سازی نیست. بلکه نشستی برای مشورت است.»

    اوایل دیروز زمانی که اعلام شد عربستان پیشنهاد کرده که در صورتی که ایران امسال تولید خود را محدود کند، تولیدش را کاهش دهد، قیمت نفت افزایش یافت.

    قیمت نفت معمولا قبل از برگزاری نشست های اوپک با نوساناتی همراه می شود و روز جمعه نیز علیرغم انتشار اخباری در مورد سومین کاهش هفتگی متوالی در حجم ذخایر نفت خام آمریکا، نشست اوپک بر معاملات بازار نفت سایه افکنده بود.

    موسسه ماکوئیر کپیتال در یادداشتی با اشاره به نشست الجزایر نوشت: «بی نتیجه بودن این نشست یک شکست دیگر برای اوپک خواهد بود.»

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو