عصر خودرو

بانک ­های کج­ رفتار دنیا +نمودار

عصر بازار- در یک بانک آمریکایی، کارکنان راهی ناصادقانه برای دستیابی به اهداف تنظیم شده توسط مقامات بالاتر پیدا کردند.

بانک ­های کج­ رفتار دنیا +نمودار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادآنلاین، از آنجایی که مردم به عوامل انگیزشی واکنش نشان می دهند زمانی که برای ثبت نام مشتریان برای محصولات بیشتر به بانک داران در بانک ولزفارگو (Wells Fargo) مبلغی به عنوان پاداش پرداخت می شد، آن ها دقیقا همین کار را انجام دادند. در واقع زیاده‌روی نیز کردند. امکان دارد که از سال 2011 به مدت 5 سال، حدود 1,5 میلیون حساب سپرده 565 هزار کارت اعتباری بدون اجازه مشتریان افتتاح شده باشند؛ کارت های برداشت بدون خواست مشتریان صادر شدند؛ همچنین آدرس های ایمیل جعلی نیز برای نام نویسی مردم در بانک داری آنلاین ثبت شد.
    سود بانک ولز از این ماجرا اندک بود، دومین بانک بزرگ آمریکا در قبول سپرده ها و بزرگترین وام‌دهنده آمریکا که در سه ماهه دوم سال 5,6 میلیارد دلار به دست آورده است، تا به حال 2.6 میلیارد دلار برای هزینه اضافه برداشت‌ها، عدم توانایی در نگه داشتن پول کافی در حساب های ناخواسته و غیره پرداخته است. مجازات آن ها نیز در نگاه اول ناچیز است. مبلغ 185 میلیون دلاری این جریمه که توسط مجریان قانون در هشتم سپتامبر اعلام شده است در برابر مبالغ10 رقمی پرداخت شده توسط بانک ها از زمان بحران مالی پول خرد به حساب می آید. اما اندازه گیری آسیب وارده به اعتبار ولز، هم در وال استریت و هم در میان دیگر فعالان اقتصادی دشوارتر است.
    ولز با اقتدار از بحران اقتصادی عبور کرد، و در همان زمان پس از خرید بانک بحران زده واچوویا (Wachovia)، که زمانی در 2008چهارمین بانک بزرگ کشور بود، از پایگاه غربی خود در آمریکا گسترش پیدا کرد. شعار آن ها «فروش چندگانه» _ ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات بیشتر_ برای وابسته تر کردن هرچه بیشتر آن ها به بانک، بود.
    به کارکنان گفته می شد که «8 تا عالی است!». آنها بسیار به این هدف نزدیک شدند: در سه ماهه دوم سال خانوارهایی که حساب فعال داشتند به طور میانگین از 27/6 محصول استفاده می کردند. بانک قصد ندارد فروش چندگانه را کنار گذارد اما بیان می دارد که در زمینه بالا رفتن تعداد حساب¬ های خطرناک احتیاط لازم را به عمل نیاورده است. ولی در 13 سپتامبر آن ها اعلام کردند که به هدف گذاری برای تعداد فروش محصولات توسط کارکنان پایان می دهند.
    کجای کار اشتباه بود؟ طبق نظر مدیران، مشکل از تعدادی کارمند بد در میان 100 هزار استخدامی یک بانک خرده فروشی بود: این بانک در 5 سال 5 هزار و300 نفر را از کار برکنار کرد. مدیر ارشد اقتصادی، جان شروسبری بیان داشته که مشکل از کارمندانی بوده که درست عمل نمی کردند، «با ادامه دادن کارشان در واقع تصمیم اشتباهی می گرفتند».
    یک دهم کارمندان اخراج شده مدیران شعب و یا مقام های بالاتر بوده اند که این شامل رئیس کل بانک، کری تولستد، نمی شود. ولز اظهار داشته خانم تولستد که سال گذشته 1/9 میلیون دلار دریافتی به صورت نقدی و سهام داشته است، در انتهای سال 2016بعد از 27 سال خدمت بازنشسته خواهد شد. در مقابل، جان استامپف، مدیر ارشد اجرایی، هدف قرار گرفت.
    شرمساری های بانک در اینجا پایان نمی یابند. گزارش‌ها حاکی از آن است که دادستان های فدرال بررسی ها را شروع کرده اند. آقای استامپف برای حضور در برابر کمیته بانکداری سنا در 20 سپتامبر احضار شده است. با نزدیک بودن انتخابات، بدون شک سناتورها برای طرف شدن با او با تمام قوا در برابر دوربین ها صف خواهند کشید.
    بازار بورس در حال حاضر قیمت سهام را پایین آورده است: در این هفته ولز جایگاه خود به عنوان بزرگ‌ترین بانک آمریکا از نظر ارزش کلی را به جی‌پی‌مورگان چیس (JPMorgan Chase) واگذار کرد. سرمایه گذاران ممکن است نگران این باشند که اجبار کمتر در فروش درآمد را کاهش دهد - و یا این که این رسوایی ها برای ولز هزینه در بر خواهد داشت.اما مردم بانک خود را حتی پس از اشتباهاتی بزرگتر از این رها نمیکنند. آقای شروسبری این هفته بیان داشت که ولز برای سیلی از تماسها، ایمیل ها و ترافیک بالا در شبکه های اجتماعی آماده شده بود ولی حجم بسیار کمی از آنها را دریافت کرده است. سابقه طولانی می‌تواند بهترین دوست یک بانک باشد.

    برچسب ها