عصر خودرو

مدیر مجموعه معدنی زرشوران:

طلای ایران به استانداردهای جهانی می‌رسد

عصر بازار- در حالی که عیار طلای تولیدی در ایران از استانداردهای بازار دنیا فاصله اندکی دارد، مدیر مجموعه معدنی زرشوران از همکاری با یک شرکت خارجی برای رساندن عیار طلای تولیدی این معدن به استانداردهای جهانی خبر داد.

طلای ایران به استانداردهای جهانی می‌رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا احمدی با بیان اینکه در حال حاضر طلای تولید شده در این معدن فقط از طریق بازار بورس داخلی به فروش می‌رسد، گفت: اولویت اول مجتمع طلای زرشوران رسیدن به ظرفیت اسمی تعیین شده است که براساس برنامه امسال تولید طلای این معدن باید به 600 کیلوگرم برسد که تا کنون 85 درصد این برنامه محقق شده است.

    در حالی که از چندماه پیش بستر قانونی برای صادرات طلا از در معادن مهیا شده است اما این مدیر معدنی در این‌باره عنوان کرد: عیار طلایی که در داخل تولید شده و در بورس ارائه می‌شود در حال حاضر به 24.998 می‌رسد که استاندارد جهانی این محصول باید 24.999 باشد که ما در حال تحقیق و توسعه فرآوری طلای استحصال شده هستیم تا با کمک یک شرکت انگلیسی که از طریق یکی از مشاورین ‌ما معرفی شده است بتوانیم آن‌ را به استاندارد جهانی برسانیم.

    مدیر مجموعه معدنی زرشوران در ادامه با اشاره به برنامه تولید در سال‌های آینده اظهارکرد:  بر اساس برنامه های تعیین شده سال آینده تولید طلای این معدن به یک تن خواهد رسید و با تکمیل فاز دوم طرح توسعه معدن طلای زرشوران به زودی به ظرفیت تولید دو تن طلا نیز دست خواهیم یافت.

    همچنین وی در تشریح همکاری های خارجی برای توسعه استخراج و استحصال محصولات معدنی در این مجتمع، از همکاری با کشورهایی همچون کانادا، استرالیا، گرجستان و قزاقستان خبر داد.

    برچسب ها