عصر خودرو

وزیر نفت عراق:

از سهمیه خود در نشست الجزایر دفاع می کنیم

عصر بازار- وزیر نفت عراق گفت که کشورش از تعیین سقف تولید نفت در نشست غیررسمی تولید کنندگان نفت خام در الجزایر حمایت و در عین حال از سهیمه کشورش در تولید چهار میلیون و ۷۵۰ هزار تا پنج میلیون بشکه نفت در روز دفاع خواهد کرد.

از سهمیه خود در نشست الجزایر دفاع می کنیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز ، جبار علی اللعیبی با انتشار بیانیه ای افزود: سیاست ثابت عراق حفظ سهمیه خود به میزان چهار میلیون و 750 هزار تا پنج میلیون بشکه در روز است.

    پیش بینی می شود که سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان از توافق برای تثبیت میزان تولید در نشست الجزایر که از 26 تا 28 سپتامبر (پنجم تا هفتم مهر) برگزار می شود، حمایت کنند.
    این گزارش می افزاید: عراق، عربستان، ایران و روسیه تولید خود را در سال جاری با توجه به کشمکش بر سرسهمیه بازار نفت افزایش داده اند؛ تحلیلگران به عراق به عنوان مانعی برای دستیابی به توافق بر سر تولید جهانی نفت نگاه می کنند زیرا این کشور می خواهد به افزایش تولید در سطح جهانی ادامه دهد؛ این در حالی است که ایران و روسیه میزان تولید خود را افزایش داده و عربستان نیز در این زمینه رکورد دار است.
    از سوی دیگر، اما فلاح العامری نماینده عراق در اوپک روز پنجشنبه گفت؛ کشورش قصدی برای اشباع بازارهای نفت ندارد و در هیج اقدامی که منجر به کاهش قیمت ها شود، شرکت نخواهد کرد.

    برچسب ها