عصر خودرو

ترکان:

مناطق آزاد تجاری بستری برای تحقق ایران ۱۴۰۴ است

عصر بازار- مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد تجاری و صنعتی پایلوت و بستری برای تحقق ایران ۱۴۰۴ است.

مناطق آزاد تجاری بستری برای تحقق ایران ۱۴۰۴ است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اکبر ترکان در مراسم افتتاح پارک امام خمینی(ره) و نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو، با بیان اینکه مناطق آزاد تجاری باید پیشرو در توسعه ایران باشد، اظهار کرد: معتقد به اجرای اهداف ایران 1404 در مناطق آزاد تجاری هستیم و باید آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان و سایر وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی مناطق آزاد تجاری را به مناطقی برای اجرای بهترین ایده ها و برنامه ها در ایران تبدیل کنند.

    وی با تاکید بر پیاده سازی نظام بانکی مطلوب در مناطق آزاد تجاری و صنعتی افزود: وضعیت مشکل دار نظام بانکی را می توان با پیاده سازی نظام بانکی مطلوب در مناطق آزاد بهبود بخشیده و به الگویی ملی تبدیل کرد.
    ترکان با تقدیر از تلاش مسئولان در توسعه منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو اظهار کرد: توسعه منطقه آزاد ماکو پس از سال 92 کلید خورده و نتیجه ای از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.
    ترکان، بر الگو سازی از مناطق آزاد در توسعه کشور تاکید کرد.
    امروز با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ساختمان نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو که در چهار هزار متر مربع زیربنا احداث شده است، بهره برداری شد.
    امروز همچینین با حضور مسئولان کشوری بوستان بزرگ امام خمینی(ره) منطقه آزاد ماکو که در فضایی به مساحت 132 هزار متر مربع احداث شده است، به بهره برداری رسید.
    قبل از بهره برداری از این طرح ها، تندیس سردار شهید مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا به مناسبت هفته دفاع مقدس در بوستان امام خمینی(ره) ماکو رونمایی شده و همچنین یادمان سه شهید گمنام در داخل این بوستان طی آیینی گلباران و بهره برداری شد.
    منطقه آزاد ماکو با پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین منطقه تجاری و صنعتی کشور است که در راستای اهداف اقتصادی در 24 مرداد ماه سال 1389 تصویب شد.
    بر اساس لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی، کلیه فعالیت های موضوع قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372 و اصلاحات بعدی آن در منطقه آزاد ماکو مجاز است.
    احداث فرودگاه بین المللی و خط راه آهن برای اتصال به راه آهن سراسری ایران و کشورهای ترکیه و آذربایجان یکی از مهمترین برنامه های توسعهٔ منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو است.
    منطقه آزاد ماکو در 285 کیلومتری شمال ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو