عصر خودرو

اجرای اصل ۴۴ نسخه درمان حال بد اقتصاد

عصر بازار- کارشناس اقتصادی معتقدند برای پیشرفت برنامه های اقتصادی در کشور،توجه به اجرای اصل۴۴قانون اساسی اجتناب ناپذیر است.

اجرای اصل ۴۴ نسخه درمان حال بد اقتصاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد رضا راه چمنی کارشناس اقتصادی در خصوص رویه کند اصل 44 قانون اساسی گفت:دستگاه های دولتی زمانی که از واگذاری ها حرفی به میان می آید رویکرد مثبت از خود نسبت به این موضوع نشان می دهند ولی در عمل شاهد تاخیر در واگذاری ها طی 12 سال گذشته هستیم.

    وی ادامه داد: بعد از ابلاغ سیاستهای اصل44 قانون اساسی قرار بود برخی از کارخانه ها و شرکت های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود اما عملا این واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی صورت نگرفت و عمده این واگذاری ها در قالب رد دیون انجام شد.

    راه چمنی گفت: شکوفایی اقتصادی دولت با خصوصی سازی و حمایت از آن گره خورده است.

    وی  در پاسخ به این سوال که چرا نظارتی بر اجرای صحیح قوانین نیست، گفت:مسئولین دولتی تراز اول باید به این اعتقاد برسند که اجرایی شدن اصل 44 برای شکوفایی اقتصاد کشور نیاز است  و به دنبال آن با اعطای تسهیلات مورد نیاز به بخش خصوصی و حمایت از آنها زمینه رشد و اشتغال فراهم می شود.

    **اجرای صحیح اصل 44 راه نجات اقتصاد

    محمد جواد نظری مهر کارشناس اقتصادی با اشاره به سهم نابرابر دولت و بخش خصوصی از اقتصاد گفت:بخش های مختلف اقتصاد نیازمند شفاف سازی است و این امر همکاری بخش های مختلف کشور را می طلبد.

    رسول خضری از دیگر کارشناسان اقتصادی نیز گفت:برای پیشرفت برنامه های اقتصادی در کشور،توجه به اجرای اصل44قانون اساسی اجتناب ناپذیر است.

    این کارشناس اقتصادی گفت: رونق بخش خصوصی ضمن توسعه اشتغالزایی،اهداف اقتصاد مقاومتی را نیز محقق می کند.

    برچسب ها