عصر خودرو

کابل کشی راه آهن تهران به مشهد;

نخستین پروژه اسپانیا پس از برجام در ایران

عصر بازار- شرکت دولتی مهندسی «اینه کو (Ineco )» اسپانیا اجرای پروژه کابل کشی و برق رسانی خط آهنی که دو شهر تهران و مشهد را به هم مرتبط می سازد، از آن خود کرد.

نخستین پروژه اسپانیا پس از برجام در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بدین ترتیب اینه کو موفق شده یکی از نخستین قراردادهای مهم یک شرکت اسپانیایی در ایران پس از لغو تحریم ها در اوایل سال جاری میلادی را به دست بگیرد.

    هزینه این پروژه برای شرکتی که «خسوس سیلوا» ریاست آن را دارد و با شرکت «ژئوداتا» ایتالیا شریک شده ، نزدیک به 12 میلیون یورو براوردشده است.
    روزنامه افزود : این قرارداد در واقع برق رسانی در مسیر خط راه آهن تهران به مشهد به عنوان طولانی ترین خط آهن این کشور و به طول تقریبا یکهزار کیلومتر است.
    ایران نزدیک به10 هزار کیلومتر خط آهن دارد.
    نشریه اشاره کرد که هدف دولت ایران ، برق رسانی در تمام خطوط ریلی است و به همین دلیل ، فرصت ها برای اینه کو و دیگر شرکت های اسپانیایی بزرگ هستند .
    این رسانه تصریح کرد :جای تعجب نیست که تنها یک سال پیش ، یک هیأت از اسپانیا به رهبری «خوسه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیرخارجه به همراه «آنا پاستور» وزیر سابق عمران و «خوسه مانوئل سوریا» وزیر سابق صنعت برای تقویت مبادلات تجاری بین دو کشور به ایران سفر کرد و درصدد افزایش روابط تجاری برای استفاده از طرح پنج ساله سرمایه گذاری به ارزش 350 میلیارد دلار بوده است.
    ال اکونومیستا با بیان این که فرصت ها برای شرکت های اسپانیایی متنوع هستند، افزود: ایران قصد ساخت خطوط قطار سریع السیر ، توسعه خط مترو و فرودگاه ها را دارد لذا دولت و شرکت های اسپانیایی روابط خود را با تهران گسترش دهند.
    فضای جدیدی در ایران برای سرمایه گذاری و همکاری ها در عرصه های انرژی و گردشگری، ایجاد اشتغال باز شده است هرچند که هنوز موانعی برای ورود نظیر عدم عضویت در سازمان تجارت جهانی و یا تعرفه های بالا وجود دارد.

    برچسب ها