عصر خودرو

شرکت سوییسی یک نیروگاه بادی به ارزش ۸۳۹ میلیون دلار در ایران افتتاح می کند

عصر بازار- شرکت سوئیسی «ام‌ای‌سی‌آی گروپ اینترنشنال» قرار دادی به ارزش ۷۵۰ میلیون یورو، معادل ۸۳۹ میلیون دلار، برای ساخت یک نیروگاه بادی با ایران امضا کرد.

شرکت سوییسی یک نیروگاه بادی به ارزش ۸۳۹ میلیون دلار در ایران افتتاح می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بلومبرگ، بر اساس بیانیه منتشر شده بوسیله این شرکت هلدینگ سوئیسی، محل ساخت این نیروگاه با ظرفیت تولیدی 270 مگاوات، منطقه‌ای کوهستانی در شمال ایران خواهد بود. رئیس هیئت مدیره این شرکت اعلام کرد: هم‌اکنون آزمایش توربین در محل اجرای پروژه در حال انجام است.

    وی در مصاحبه‌ای تلفنی با بلومبرگ گفت: ایران در نقطه جذابی از تاریخ قرار دارد. این کشور می‌تواند ظرف 5 سال، به دست‌کم 20 سال پیشرفت فناوری دسترسی پیدا کند.

    بنابر این مطلب، به دنبال اجرایی شدن برجام، این کشور پذیرای دست‌کم 150 هیأت تجاری بوده است. مقامات ایرانی از سرمایه‌گذاری بین‌المللی در زمینه انرژی تجدیدپذیر استقبال می‌کنند.

    شرکت مذکور یک توافق 5 ساله خرید برق با وزارت نیروی ایران نیز امضا کرده است و امید دارد در آینده و به دنبال اثبات خود، آن را گسترش دهد.

    ام‌ای‌سی‌آی گروپ همچنین توافق کرده است یک نیروگاه برق و حرارت به ظرفیت 100 مگاوات که از گاز طبیعی استفاده خواهد کرد در ایران احداث کند.

    برچسب ها