عصر خودرو

بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در هند به بهره برداری رسید

عصر بازار- بهره برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان روز چهارشنبه به ظرفیت ۶۴۸مگاوات در بخش 'راماناتا پورام' ایالت تامیل نادو آغاز شد.

بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در هند به بهره برداری رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، برق تولیدی این نیروگاه امروز (چهارشنبه ) با حضور 'جایالالیتا'، سروزیر ایالت تامیل نادو درجنوب هند به شبکه اصلی سراسری پیوست.
    این نیروگاه در مساحتی حدود پنج هزار هکتار و با هزینه ای بالغ بر 45 میلیارد و 500 میلیون روپیه (680 میلیون دلار)احداث شده است .
    شرکت ادانی تجهیزات ساخت این نیروگاه را از کشورهای مختلف جهان وارد کرده است.
    این نیروگاه با هشت هزار و 500 نیروی کار روزانه و در مدت هشت ماه احداث شده است .
    این نیروگاه دارای دو میلیون و 500 هزار پنل خورشیدی، 27 هزار متر سازه، 576 اینورتر، 154 انتقال دهنده و 6 هزار کیلومتر کابل است.
    'گاوتام ادانی' رئیس شرکت ادانی گفت: این یک موفقیت بزرگ برای تامیل نادو و کشور است. وی خاطرنشان کرد اجرای این پروژه عظیم در راستای تبدیل شدن کشور به قطب انرژی سبز صورت گرفته است .
    هند قصد دارد تا پایان سال 2020 با افزایش 30 درصدی ظرفیت انرژی خورشیدی خود، تولید برق خورشیدی را به 100 گیگاوات افزایش دهد.
    دهلی نو درصدد است سهم تولید انرژی با استفاده از سوخت های غیر فسیلی را تا پایان سال 2030 به 40 درصد افزایش دهد. هم اکنون 30 درصد از تولید انرژی هند با استفاده از سوخت های غیر فسیلی انجام می شود اما این کشور برای رسیدن به این هدف خود با چالش های فراوانی از جمله تامین مالی، مشکلات انتقال برق تولید شده در ایستگاه های خورشیدی به مدار و غیر اقتصادی بودن آنها روبرو است.
    هند اعلام کرده است که صنعت انرژی تجدید پذیر این کشور می تواند فرصت های تجاری به ارزش 160 میلیارد دلار در یک دهه ایجاد کند که این امر آن را به یک بازار بسیار جذاب تبدیل می کند.
    شرکت های بزرگ از جمله شرکت سافت بانک ژاپن،فاکس کان تایوان، فرست سولار، ترینا سولار و شرکت دولتی خورشیدی فنلاند برای سرمایه گذاری در این بازار اعلام آمادگی کرده اند.

    برچسب ها