عصر خودرو

سفیر ایران در آذربایجان خبر داد:

ساخت کارخانه خودروسازی ایران در آذربایجان تا می

عصر بازار- سفیر ایران در آذربایجان گفت، عملیات عمرانی احداث کارخانه خودروسازی مشترک ایران و آذربایجان به نحو موفقیت آمیزی انجام شده و این کارخانه قرار است تا می ۲۰۱۷ به بهره برداری برسد.

ساخت کارخانه خودروسازی ایران در آذربایجان تا می
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ایران و آذربایجان در حال بررسی موضوع اجرایی کردن تعدادی از پروژه های مشترک و توسعه روابط دو جانبه هستند.
    محسن پاک آیین، سفیر ایران درآذربایجان گفت، عملیات عمرانی احداث کارخانه خودروسازی مشترک ایران و آذربایجان به نحو موفقیت آمیزی انجام شده و این کارخانه  قرار است تا می 2017 به بهره برداری برسد.
    پاک آیین که به زودی ماموریت دیپلماتیکش در باکو به اتمام می رسد این اظهارات را در نشست تجاری ایران و آذربایجان بیان کرد.
    وی افزود: «من امیدوارم این کارخانه به موقع و قبل از می 2017 ساخته شود.»
    مراسم کلنگ زنی احداث کارخانه خودروسازی مشترک ایران و آذربایجان در اوت 2016 در منطقه نفت چالای آذربایجان برگزار شد.
    هزینه احداث این کارخانه 15 میلیون دلار است که حدود 25 درصد از آن از سوی طرف ایرانی تامین خواهد شد. این کارخانه که پروژه مشترکی بین شرکت های آذیورو کار آذربایجان و ایران خودروی ایران است، در زمینی به مساحت 10 هکتار احداث می شود.
    انتظار می رود با احداث فاز اول این کارخانه 300 فرصت شغلی جدید ایجاد شود و این تعداد فرصت شغلی به 500 مورد افزایش یابد. 20 درصد از خودروهای تولیدی این کارخانه به کشورهای دیگر صادر خواهد شد. 4 خودروی ایرانی دنا، رانا، سورن و سمند در این کارخانه تولید خواهند شد. ظرفیت تولید این کارخانه 10 هزار دستگاه در سال خواهد بود. این پروژه بر اساس یادداشت تفاهم امضا شده بین دو طرف در ماه آوریل اجرایی می شود.
    پاک آیین گفت، شرکت های ایرانی در حال برنامه ریزی برای احداث یک کارخانه داروسازی در شهرک پیراللهی آذربایجان هستند.
    طرف ایرانی در حال مذاکره با شرکت آذرسان آذربایجان در این زمینه است.
    پاک آیین خاطر نشان رکد که این کارخانه در 3 فاز احداث خواهد شد. «در فاز نخست، داروهای ضروری از ایران به آذربایجان وارد خواهد شد و در فاز دوم ایران تکنولوژی لازم برای تولید این داروها را در آذربایجان فراهم خواهد کرد.»
    همچنین شرکت متانت-ای آذربایجان قصد دارد کارخانه ای برای تولید سنگ گچ در ایران احداث نماید.

    برچسب ها