عصر خودرو

آذربایجان به دنبال صادرات خودروهای ایرانی است

عصر بازار- دولت آذربایجان قصد دارد با افتتاح کارخانه جدید ایران‌خودرو در این کشور محصولات آن را به حوزه آسیای میانه و قفقاز صادر کند.

آذربایجان به دنبال صادرات خودروهای ایرانی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، با افتتاح کارخانه جدید ایران‌خودرو در آذربایجان این کشور قصد دارد  به مرکز جدید برای صادرات خودرو در منطقه آسیای میانه تبدیل شود.

    ایران‌خودرو قصد دارد سالانه 10 هزار خودرو در آذربایجان تولید کند که همین امر شرایط را برای صادرات خودرو از سوی آذربایجان فراهم می‌کند. با اعمال استاندارد اکولوژیکی یورو 4 در آذربایجان طی سال گذشته واردات خودرو به آذربایجان به حدود نصف کاهش یافته است.

    آذربایجان در 6 ماهه نخست سال 2015، 34 هزار و 359 دستگاه خودرو وارد کرد که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 17 هزار و 640 دستگاه کاهش یافته است.  آذربایجان نقش مهمی را به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در پروژه‌های منطقه‌ای ایفا می‌کند. ایران‌خودرو برای تولید خودرو در خط تولید جدید خود در آذربایجان با شرکت آذیرو کار آذربایجان همکاری خواهد کرد.

    ایران‌خودرو تأکید کرد: این شرکت آذری سابقه خوبی در فروش محصولات ایران‌خودرو در آذربایجان داشته و این همکاری آینده خوبی را برای دو شرکت در بر خواهد داشت.

    بر اساس توافق دو طرف، طرف آذربایجانی سرمایه‌گذاری اولیه را تأمین خواهد کرد و ایران‌‌خودر نیز تأسیسات و نصب خط تولید را بر عهده گرفته است که 25 درصد کل سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود. خط تولید جدید در سپتامبر سال 2017، افتتاح خواهد شد.

    برچسب ها