عصر خودرو

بدهی خارجی هند به ۴۸۶ میلیارد دلار افزایش یافت

عصر بازار- دولت هند با انتشار گزارشی اعلام کرد بدهی خارجی این کشور با ۲.۲ درصد افزایش در سال مالی ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل به ۴۸۶ میلیارد دلار افزایش یافته است .

بدهی خارجی هند به ۴۸۶ میلیارد دلار افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، براساس این گزارش که روز سه شنبه از سوی دولت منتشر شد،این افزایش به دلیل بدهی خارجی طولانی مدت به خصوص سپرده های شهروندان هندی این کشور در خارج بوده است.
    در این گزارش آمده است ،بدهی خارجی طولانی مدت هند تا پایان ماه مارس سالجاری 82.8 درصد از کل بدهی خارجی این کشور را به خود اختصاص داده که این میزان در سال گذشته 82 درصد از کل بدهی خارجی این کشور بوده است .
    در بخش دیگری از این گزارش اضافه شده است بر خلاف افزایش در بدهی خارجی طولانی مدت، بدهی خارجی کوتاه مدت هند تا پایان ماه مارس 2016 با کاهشی 2.5 درصدی به 83.4 میلیارد دلار رسیده است .
    براساس این گزارش ،کاهش بدهی کوتاه مدت خارجی به دلیل کاهش در اعتبارات مربوط به تجارت است.
    سهم بدهی کوتاه مدت خارجی در مقدار کل بدهی های خارجی هند نیز از 18 درصد در سال 2015 به 17.2 درصد در سال 2016 کاهش یافته است.
    سهم بدهی دولتی در کل بدهی خارجی هند 93.4 میلیارد دلار براورد شده است که این مقدار 18.9 درصد از بدهی کل هند را تشکیل می دهد.
    بدهی خارجی دولتی در سال گذشته 89.7 میلیارد دلار بوده است.
    در ادامه این گزارش آمده است بدهی خارجی هند در سال 2015-2016 در محدوده قابل کنترل باقی مانده است.
    بدهی خارجی بدهی کل یک کشور به طلبکاران می توانند دولتی، شرکتها و یا به شهروندان آن کشور باشند.
    این بدهی شامل بدهکاری به بانک های خصوصی،دولت های دیگر و یا موسسات مالی بین المللی مانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی باشد.
    بدهی خارجی هند شامل بدهی های چند جانبه، دوجانبه، وام های صندوق بین المللی پول، اعتبارات تجاری، استقراض تجاری، سپرده های شهروندان خارج از هند، بدهی روپیه هند و بدهی روپیه نپال می شوند.

    برچسب ها