عصر خودرو

رویترز خبر داد

هند به دنبال اختلاف با امارات ۶ میلیون بشکه نفت از ایران می‌خرد

عصر بازار- رسانه غربی خبر داد به دنبال اختلاف هند با امارات بر سر شرایط خرید، دهلی نو برای پر کردن ذخایر راهبردی نفت خود، ۶ میلیون بشکه نفت از ایران می‌خرد.

هند به دنبال اختلاف با امارات ۶ میلیون بشکه نفت از ایران می‌خرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، رسانه غربی در خبری به نقل از منابع مطلع خبر داده که هند بنا دارد برای تقویت ذخایر استراتژیک نفت خود، از ایران 6 میلیون بشکه خریداری کند.

    رویترز در خبری به نقل از منابع مطلع گزارش داد: «به دنبال اختلاف با شرکت ملی نفت امارات عربی متحده بر سر نحوه و شرایط خرید و فروش، هند برای ذخایر استراتژیک نفت خود درصدد خرید 6 میلیون بشکه از ایران است».

    این رسانه غربی گزارش می‌دهد: «چنین خریدی توسط سومین واردکننده بزرگ نفت خام جهان، به تلاش ایران برای گسترش فروش نفتی کمک خواهد کرد؛ کشوری که به دنبال برداشته شدن تحریم‌ها درصدد باز پس گرفتن سهم خود از بازار نفت است».

    در ادامه گزارش رویترز آمده که هند به منظور مقابله با خطرات مربوط به امنیت انرژی شبه قاره، در حال ساختن انبار و ذخیره اضطراری انرژی است؛ کشوری که 80 درصد نیازهای نفتی خود را از خارج وارد می‌کند.

    این انبار و ذخیره اضطراری که هند دارد می‌سازد، در مجموع 36.87 میلیون بشکه نفت خام را می‌تواند ذخیره کند که این میزان تقریبا دو هفته نیازهای انرژی شبه قاره را کفاف می‌دهد.

    به گفته سه منبع مطلع مختلف که البته نخواستند نامشان فاش شود، هند در ماه اکتبر و نوامبر، 6 میلیون بشکه نفت خام از شرکت ملی نفت ایران خواهد خرید.

    وزارت نفت هند برای نفع بردن از کاهش بهای نفت و به دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات با امارات عربی متحده، از دو شرکت بزرگ هندی خواسته جهت پر کردن ذخیره استراتژیک نفت شبه قاره، صادرکننده دیگری را انتخاب کنند که آنها ایران را انتخاب کردند.

    برچسب ها