عصر خودرو

رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی هند در سه ماهه دوم میلادی

عصر بازار: اقتصاددانان از رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی هند در سه ماهه دوم سال جاری میلادی (آوریل تا ژوئن - ۱۲ فروردین تا ۹ تیر) خبر دادند.

رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی هند در سه ماهه دوم میلادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، طی انتشار نتایج یک نظرسنجی از اقتصاددانان اعلام شد که هند به احتمال بسیار در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، رشد اقتصادی 7.4 درصدی را تجربه کرده که اندکی کمتر از رشد 7.5 درصدی سه ماهه اول سال میلادی است.
    تحلیلگران در ادامه اعلام کرده اند که سرعت رشد اقتصادی هند طی دو ساله گذشته رو به بهبود بوده و این کشور سریع ترین رشد اقتصادی جهان را در حال حاضر دارد.
    در این گزارش آمده است که با بروز رکود اقتصادی در چین، امیدها برای بهبود وضعیت اقتصادی هند قوت گرفته است. هند به عنوان سومین اقتصاد بزرگ آسیا از مزیت هایی مانند بازار داخلی بزرگ، نیروی کار فراوان و ارزان برخوردار است که شرایط را برای جلب سرمایه های بیشتر فراهم کرده است.
    به دلیل مزیت هایی که اقتصاد هند دارد، شرکت های بزرگ آمادگی خود را برای سرمایه گذاری بیشتر در این کشور اعلام کرده اند، به عنوان مثال شرکت سونی بدون اشاره به میزان سرمایه گذاری، از برنامه خود برای گسترش سرمایه گذاری در هند خبر داده است، جنرال موتورز نیز از برنامه خود برای سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری به منظور گسترش کارخانه اصلی خود در هند پرده برداشته است.
    اوضاع اقتصادی هند در حال بهبود است، درآمدهای مالیاتی غیرمستقیم این کشور افزایش یافته و در سال جاری میلادی سرمایه گذاری مستقیم خارجی تا 30 درصد نسبت به سال گذشته در هند افزایش یافته است.
    به این ترتیب، هند موفق شده است به کمک کاهش قیمت کالاها در بازارهای بین المللی، کاهش تورم و کسری حساب مالی، به بهبود وضعیت اقتصادی خود کمک کند.
    بانک مرکزی هند، با هدف کمک به رشد اقتصادی این کشور، نرخ بهره را از ژانویه تا کنون به میزان 75 واحد کاهش داده، اما؛ در پاسخ به این سیاست بانک های هندی میزان وام دهی را تنها به میزان 30 درصد کاهش داده اند.
    رئیس بانک مرکزی هند که در سمپوزیوم سالانه سیاست های اقتصادی جکسون هول کانزاس سیتی سخن می گفت، اظهار کرد: دولت هند به منظور نظارت بر نرخ تورم و اجبار بانک ها به کاهش وام های اعطایی خود به مشتریان، به کاهش نرخ بهره خواهد پرداخت.
    اقتصاددانان اظهار کرده اند که با وجود بهبود روند رشد اقتصادی هند، اقتصاد این کشور تنها به اندازه یک پنجم اقتصاد چین است و از حمایت اقتصاد جهانی به اندازه همسایه شمالی خود برخوردار نیست.
    اقتصاد هند هنوز با مشکلاتی روبرو است که مودی در انتخابات عمومی سال گذشته وعده رشد اقتصادی سریع تر و ایجاد میلیون ها شغل را به مردم داد.
    اما پس از گذشت 15 ماه از روی کار آمدن مودی، اگرچه رشد اقتصادی در هند ادامه دارد، اما؛ این رشد با سرعتی که مودی وعده داده بود ادامه نیافته است.
    در این گزارش، تحلیلگران بانک جهانی اعلام کرده اند که اصلاحات ساختاری، کلید رشد اقتصادی پایدار در هند است.

    برچسب ها