عصر خودرو

اوراکل با خدمات جدید کلود به نبرد آمازون می‌رود

عصر بازار- لری الیسون مدیر عامل شرکت اوراکل می گوید حاکمیت آمازون بر بازار ارائه خدمات کلود به زودی به پایان می رسد، زیرا این شرکت با ایجاد زیرساخت های مناسب قصد دارد در این زمینه فعالیت کند.

اوراکل با خدمات جدید کلود به نبرد آمازون می‌رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وی که در کنفرانس اوپن ورلد در سان فرانسیسکو سخن می گفت از ارائه نسل دوم خدمات کلود اوراکل به توسعه دهندگان برای اجرای برنامه های طراحی شده آنان بر روی پایگاه های داده این شرکت خبر داد.

    در قالب یکی از این خدمات سرویس های کلود 28.8 ترابایتی، 512 گیگابایتی و غیره به قیمت 5.4 دلار در هر ساعت به کاربران ارائه می شود. این خدمات بر روی سرورهایی قدرتمند ارائه می گردند که ظرفیت دریافت و خروج داده ها را ده برابر بیشتر از سرویس های کلود آمازون خواهد کرد.

    الیسون معتقد است خدمات آمازون با از راه رسیدن سرویس های کلود جدید اوراکل با رقیبی جدی مواجه می شود. قرار است این زیرساخت های جدید تا ماه می سال 2017 در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

    علاوه بر خدمات کلود آمازون که بخش عمده بازار را در کنترل دارد، شرکت های دیگری مانند مایکروسافت، گوگل و آی بی ام هم سرویس های کلود اختصاصی ارائه می دهند. در حال حاضر سهم اوراکل از بازار کلود چنان محدود است که در گزارش های تحقیقاتی در این زمینه درج نمی شود.

    ارائه خدمات کلود توسط آمازون از سال 2006 به صورت محدود آغاز شد. این خدمات تنها در سه ماهه سوم سال 2016 حدود 2.88 میلیارد دلار درآمد برای این شرکت به ارمغان آورده است. اوراکل برای فراهم آوردن زیرساخت های جدید کلود خود 96 میلیون دلار هزینه کرده است. آمازون نیز برای عملیاتی نگهداشتن زیرساخت های کلود خود در سه ماهه دوم سال 2016 برابر با 2.02 میلیارد دلار پرداخت کرده است.

    برچسب ها